Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Homepage
- Σελίδες
- Γονείς & Εκπαιδευτικοί
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Ηλεκτρονικό Εμπόριο(E-commerce)
Περιγραφή
Με το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουμε τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε αγορές προϊόντων από όλο τον κόσμο μπαίνοντας στα ηλεκτρονικά καταστήματα, που έχουν δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό ή συμμετέχοντας σε ιστοσελίδες δημοπρασιών. Επίσης, μπορούμε να διαφημίσουμε και να πουλήσουμε τα προϊόντα μας.
Τα οφέλη της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολλά. Υπάρχει η δυνατότητα για εύκολη αναζήτηση και σύγκριση των προσφερόμενων προϊόντων και τιμών εξοικονομώντας μας έτσι πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος αγοράς είναι μικρότερο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αγορών 24 ώρες το 24ωρο. Η πληρωμή γίνεται συνήθως με πιστωτικές κάρτες ή με υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (π.χ. PayPal), που προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια.
Αρκετές εταιρείες έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν σε διαδικτυακές πωλήσεις τα παραδοσιακά καταστήματα. Παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Apple με το κατάστημα μουσικής iTunes, η Amazon.com στον τομέα των βιβλίων κ.α. (Nawotka, 2008 & Rader, 2009).
Η διασφάλιση της ασφάλειας των συναλλαγών είναι σημαντικότατη για την ύπαρξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, γι’ αυτό και οι μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής επενδύουν σε συστήματα ασφαλείας (Ahmed et al, 2008).
Τα οφέλη της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολλά. Υπάρχει η δυνατότητα για εύκολη αναζήτηση και σύγκριση των προσφερόμενων προϊόντων και τιμών εξοικονομώντας μας έτσι πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος αγοράς είναι μικρότερο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αγορών 24 ώρες το 24ωρο. Η πληρωμή γίνεται συνήθως με πιστωτικές κάρτες ή με υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (π.χ. PayPal), που προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια.
Αρκετές εταιρείες έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν σε διαδικτυακές πωλήσεις τα παραδοσιακά καταστήματα. Παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Apple με το κατάστημα μουσικής iTunes, η Amazon.com στον τομέα των βιβλίων κ.α. (Nawotka, 2008 & Rader, 2009).
Η διασφάλιση της ασφάλειας των συναλλαγών είναι σημαντικότατη για την ύπαρξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, γι’ αυτό και οι μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής επενδύουν σε συστήματα ασφαλείας (Ahmed et al, 2008).
Κίνδυνοι:
- Ανεπιθύμητα μηνύματα (Spam)
- Υποκλοπή προσωπικών δεδομένων (Phishing)
Καλές Πρακτικές:
- Αγοράζουμε προϊόντα από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα..
- Δεν απαντούμε σε ανεπιθύμητα μηνύματα (spam).
- Όταν δηλώνουμε τα προσωπικά μας δεδομένα έχουμε πάντα υπόψη μας ότι οι διευθύνσεις οι οποίες ξεκινούν με https:// παρέχουν περισσότερη ασφάλεια από αυτές που ξεκινούν με http://
- Βεβαιωνόμαστε ότι είναι ξεκάθαρος ο προσδιορισμός της εταιρείας με το όνομά της, τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, στοιχεία επικοινωνίας κλπ.
- Ξεκαθαρίζουμε πριν από τη συναλλαγή όλες τις τυχόν χρεώσεις που μπορεί να προκύπτουν, όπως έξοδα αποστολής, φόροι.
- Προτιμούμε να χρησιμοποιούμε πιστωτικές κάρτες που έχουν φτιαχτεί, ειδικά, για πληρωμές στο Διαδίκτυο.
- Κάνουμε περιοδικό έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών, για περιπτώσεις αδικαιολόγητων χρεώσεων.