Παραδείγματα
- Homepage
- Σελίδες
- Γονείς & Εκπαιδευτικοί
- Παραδείγματα
Παραδείγματα
Καλά παραδείγματα χρήσης παιχνιδιών
Εργαλεία έμμεσης δημιουργίας περιεχομένου
Τα τελευταία χρόνια έχουν παρουσιαστεί, ακόμη, πιο σύνθετα παιχνίδια, τα οποία επιτρέπουν στον μαθητή να κατανοήσει τον τρόπο χειρισμού ενός διαστημόπλοιου, από το στάδιο της εκτόξευσης μέχρι την επιστροφή του στη Γη (Shuttle Simulation), να δημιουργήσει μια πόλη λαμβάνοντας υπόψη οικολογικά χαρακτηριστικά, αλλά και τις απαιτήσεις των κατοίκων (Sim-City) ή να επαναλάβει τις νικηφόρες εκστρατείες σημαντικών στρατηγών της αρχαιότητας (Rome Total War, Battles of Alexander) ή και να ελέγξει έναν ολόκληρο ανθρώπινο πολιτισμό(FreeCiv).
Ερευνητές του πανεπιστημίου MIT, αναγνωρίζοντας το ρόλο που διαδραματίζουν τα παιχνίδια στη μάθηση, προχώρησαν σε συμφωνία με εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών και δημιούργησαν το ερευνητικό πρόγραμμα “Education Arcade” (http://www.educationarcade.org), μέσω του οποίου παρατήρησαν τις αλλαγές που προκαλούσε στις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος και λήψης αποφάσεων των μαθητών, η αξιοποίηση συγκεκριμένων παιχνιδιών που απαιτούσαν εφαρμογή συγκεκριμένων στρατηγικών από τους μαθητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ως προς τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να φέρει η χρήση των κατάλληλων παιχνιδιών κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και μαθησιακά σενάρια.
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία και με την Αρχιεπισκοπή Κύπρου και άλλους φορείς, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχουν τα παιχνίδια στη μαθησιακή διαδικασία, δημιούργησε ένα παιχνίδι για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που στόχο έχει να βοηθήσει να κατανοήσουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας πολιτικός πρόσφυγας. Το παιχνίδι ονομάζεται «Ταξίδι Φυγής» και είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά. Υπάρχει δωρεάν πρόσβαση για όλους μέσω διαδικτύου και περιλαμβάνει πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό.