Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Σύνθημα

    Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου:

    Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο (Together for a better internet)

    αποτελεί μία πρόσκληση σε όλους/όλες, ώστε να συμμετάσχουν αποφασιστικά και να διαδραματίσουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου και ασφαλέστερου Διαδικτύου.

    Όλοι ΜΑΖΙ, μέσα από την υπεύθυνη, κριτική, δημιουργική και με σεβασμό αξιοποίησή του, καλούμαστε να κινητοποιηθούμε με κάθε τρόπο και να ενώσουμε τις φωνές μας, σε μια συλλογική προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενθάρρυνσης θετικών συμπεριφορών στη χρήση του Διαδικτύου.

    Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (9 Φεβρουαρίου 2021), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα, με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο». Την Ημερίδα, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, με την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου: Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CΥberSafety, καθώς και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά στην Κύπρο. 

    Βασικά μηνύματα

    Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) διοργανώνεται από το δίκτυο Insafe/INHOPE, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής*, με σκοπό να προωθηθεί η ασφαλής και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικότερα ανάμεσα στα παιδιά και τους/τις νέους/νέες. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) εορτάζεται, κάθε χρόνο, τη δεύτερη μέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα (Φεβρουαρίου), όπου εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες, ενώνουν τις φωνές τους, με στόχο να ενθαρρύνουν τις θετικές αλλαγές στο Διαδίκτυο και να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση, αναφορικά με τα ζητήματα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο.

    Φέτος, αναγνωρίζουμε ότι οι εορτασμοί θα είναι διαφορετικοί, λόγω της Πανδημίας του Κορωνοϊού COVID-19 και των περιοριστικών μέτρων. Ωστόσο, είμαστε σίγουροι ότι η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) 2021 θα εξακολουθήσει να αποτελει μια συναρπαστική γιορτή, επιτρέποντας σε όλους/ες την ευκαιρία να αναλογιστούμε την αυξημένη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και του Διαδικτύου, ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη την πανδημία και τη σημαντικότητα να παραμείνουμε ασφαλείς.

    Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και καλύτερου Διαδικτύου, όπου ο καθένας και η καθεμία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο υπεύθυνα, κριτικά, δημιουργικά και με σεβασμό. Η εκστρατεία στοχεύει να προσεγγίσει τα παιδιά, τους/τις νέους/νέες, τους γονείς και τους κηδεμόνες, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους/τις εκπαιδευτές και τους/τις κοινωνικούς λειτουργούς. Επίσης, η εκστρατεία στοχεύει και στη βιομηχανία, τους φορείς λήψης αποφάσεων και τους πολιτικούς, ενθαρρύνοντας τη συμβολή τους στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου.

    Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, “Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο”, έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να κινητοποιήσει όλους/όλες, έτσι ώστε να συμβάλουν ενεργά σε αυτή την προσπάθεια, αξιοποιώντας στο έπακρο τη δυνατότητα του Διαδικτύου, να φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά.

    Με μια παγκόσμια προσέγγιση που βασίζεται στην κοινότητα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) ενθαρρύνει όλους/όλες να συνεργαστούν και να συμβάλλουν με τον δικό τους τρόπο στην εκστρατεία για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο.

    Υπάρχουν ποικίλοι τρόποι, για να επιτευχθούν τα ανωτέρω:

    • Τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν και να συμβάλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, επιδεικνύοντας την ανάλογη ευγένεια και σεβασμό προς τους άλλους χρήστες του Διαδικτύου, προστατεύοντας τη διαδικτυακή φήμη, τόσο των ιδίων όσο και των άλλων. Επιπρόσθετα, μπορούν όλοι και όλες να αξιοποιήσουν κατάλληλα το Διαδίκτυο, για την προώθηση θετικής διαδικτυακής δημιουργίας και επικοινωνίας.
    • Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ενθάρρυνση και την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων, στη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας και, ειδικότερα, του  Διαδικτύου, με υπεύθυνο, κριτικό, και δημιουργικό τρόπο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, μέσω της διενέργειας ενός ανοικτού και ειλικρινούς διαλόγου με τα παιδιά και τους εφήβους, μέσω της παροχής της κατάλληλης εκπαίδευσης για τη χρήση της τεχνολογίας, πάντοτε με ασφαλή και θετικό τρόπο, καθώς, επίσης, και μέσω της συνεχούς τους προσπάθειας, για να καταστούν θετικά ψηφιακά πρότυπα.  
    • Οι εκπαιδευτικοί/ες, οι εκπαιδευτές και οι κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, ενδυναμώνοντας τους/τις μαθητές/μαθήτριες με δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και συνεισφέροντας στο να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης.  Έτσι, θα παρασχεθεί στους/στις μαθητές/μαθήτριες η δυνατότητα να δημιουργούν και να αναπτύσσουν το δικό τους περιεχόμενο και να  προβαίνουν σε κατάλληλες ψηφιακές επιλογές, συμβάλλοντας θετικά στην αποτελεσματικότερη και καταλληλότερη χρήση της ψηφιακής κοινωνίας. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί/ες, οι εκπαιδευτές και οι κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να συμβάλουν θετικά στην δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου ενεργώντας ως πρότυπα/παράδειγμα θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς για τους/τις μαθητές/μαθήτριές τους.
    • Η βιομηχανία μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, μέσω της δημιουργίας και της προώθησης θετικού διαδικτυακού περιεχομένου, και της παροχής ασφαλών διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς, επίσης και μέσω της διευκόλυνσης της δυνατότητας στους χρήστες να ανταποκριθούν σε πιθανές δυσκολίες, παρέχοντας σαφείς οδηγίες και εύχρηστα εργαλεία ασφαλείας και γρήγορη πρόσβαση σε υποστήριξη, σε περίπτωση που παρουσιαστούν προβλήματα.
    • Οι φορείς λήψεων αποφάσεων και οι πολιτικοί μπορούν να παρέχουν μία κουλτούρα στην οποία όλοι οι προαναφερόμενοι παράγοντες μπορούν να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν. Για παράδειγμα, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα σχετικών ευκαιριών στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων των παιδιών και των νέων ανθρώπων, για εκπαίδευση στην  ασφάλεια στο Διαδίκτυο, διασφαλίζοντας ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές στήριξης και διασφαλίζοντας ότι η βιομηχανία ενθαρρύνεται να αυτορρυθμίζει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες της. Παράλληλα, οι φορείς λήψης αποφάσεων και οι πολιτικοί μπορούν να προβούν στις ανάλογες πολιτικές αποφάσεις και στην κατάθεση κατάλληλων νομοθεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων ανθρώπων μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών για την προστασία τους στον ψηφιακό κόσμο.
    • Όλοι και όλες έχουμε την ευθύνη να συμβάλουμε στη θετική διαφορά στο Διαδίκτυο. Μπορούμε να ενισχύσουμε τη διαμόρφωση ενός καλύτερου Διαδικτύου, προωθώντας θετική διαδικτυακή στάση, επιδεικνύοντας απαράμιλλή ευγένεια και σεβασμό προς του άλλους και αναζητώντας θετικές ευκαιρίες δημιουργίας και επικοινωνίας. Τέλος, όλοι και όλες επιβάλλεται να ανταποκριθούμε σε αρνητικές πρακτικές και εμπειρίες, αναφέροντας παράνομο περιεχόμενο και ακατάλληλη συμπεριφορά στο Διαδίκτυο.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας www.saferinternetday.org, καθώς, επίσης, και μέσα από τα προφίλ των κοινωνικών μέσων της Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) στο Facebook και στο Twitter.

    Παράλληλα, για τις δραστηριότητες της εκστρατείας στην Κύπρο, μπορείτε να ενημερώνεστε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας μας ή μέσω των κοινωνικών μας δικτύων μας στο Facebook και στο Instagram.

    Στην Κύπρο, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Έργο Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου CyberSafety. Κατά τον φετινό εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στην Κύπρο, για όλο τον μήνα Φεβρουάριο, θα προγραμματιστούν και θα διεξαχθούν μία σειρά από συναφείς δράσεις, τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής κοινότητας, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών, των γονέων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα βέλτιστης χρήσης του Διαδικτύου και ασφαλούς χρήσης των νέων τεχνολογιών.

    Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών, θα πραγματοποιηθούν, μεταξύ άλλων, εκστρατείες ενημέρωσης, μαθητικοί διαγωνισμοί (π.χ., διαγωνισμός παραγωγής σύντομου βίντεο από μαθητές/μαθήτριες), διάχυση ενημερωτικού υλικού και πραγματοποίηση ενημερωτικών δράσεων σε διάφορα κοινωνικά επίπεδα. Κορύφωση των εορτασμών και των δράσεων θα αποτελέσει, φυσικά, η 9η Φεβρουαρίου 2021, ημέρα κατά την οποία θα πραγματωθεί η Ημερίδα για τη Διεθνή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.

     

    Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η χρηματοδότηση επί του παρόντος παρέχεται από τη διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Μάθετε περισσότερα για την «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για Παιδιά» της ΕΕ στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Ημερίδα

    Πληροφορίες

    Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (9 Φεβρουαρίου 2021), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα, με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» (“Together for a better internet”). Την Ημερίδα, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ), με την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου: Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CΥberSafety, καθώς και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά στην Κύπρο. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί φέτος διαδικτυακά, για ευνόητους λόγους ασφάλειας και υγείας, εξαιτίας των ιδιαιτέρων συνθηκών, που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού.

    Η Διαδικτυακή Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2021, από τις 11:30 μέχρι τις 13:00 και απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες όλων των Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων (Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου/Τεχνικής Σχολής), καθώς, επίσης, σε εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και φορείς χάραξης πολιτικής για το Διαδίκτυο.

    Η Ημερίδα έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να κινητοποιήσει τα παιδιά, τους/τις νέους/νέες, τους γονείς, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους φορείς που ασχολούνται με το Διαδίκτυο και, γενικότερα, το σύνολο της κυπριακής κοινωνίας στην υπεύθυνη, κριτική και με σεβασμό χρήση του Διαδικτύου, ώστε να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική και κατάλληλη χρήση της ψηφιακής κοινωνίας και στη διαμόρφωση του Διαδικτύου σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο χώρο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και μάθησης.

    Το ΥΠΠΑΝ, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα αποτελεσματικής, δημιουργικής και ασφαλούς αξιοποίησης του Διαδικτύου, θεωρεί σημαντικές τις δράσεις για τη Διεθνή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Ειδικότερα φέτος, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές προκλήσεις και ευκαιρίες που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού και η ανάγκη για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εν λόγω Διαδικτυακή Ημερίδα είναι ακόμη πιο σημαντική.

    Οι Διευθύνσεις των σχολείων προτρέπονται να ενημερώσουν σχετικά τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολείων τους και να διευθετήσουν την παρακολούθηση των εργασιών της Ημερίδας.

    Για οποιεσδήποτε πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Παναγιώτα Χατζηττοφή, Λειτουργό του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (email: hadjittofi.p@cyearn.pi.ac.cy).

    Βιντεοσκόπηση Ημερίδας

    Παρακαλώ βρείτε παρακάτω την βιντεοσκόπηση της Ημερίδας με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο». η οποία πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου η ώρα 11:30.

    Τόπος διεξαγωγής

    Πρόγραμμα

    Ομιλητές

    Γιώργος Κορμάς
    Γιώργος Κορμάς

    Ο Γιώργος Κορμάς είναι υπεύθυνος της γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ 80011 80015 της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου – Safer Internet από το 2009. Είναι εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (Ε.Κ.Α.Δ.). Συντονιστής του Προγράμματος Ε.Σ.Π.Α. της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας “ΑΡΙΑΔΝΗ: Πρόγραμμα Κατάρτισης 1000 Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας για το φαινόμενο του «εθισμού» των εφήβων στο διαδίκτυο καθώς και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2011 μέχρι σήμερα. Μέλος της Επιτροπής Ασφαλούς Διαδικτύου του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2010 μέχρι σήμερα. Επιστημονικός συνεργάτης του προγράμματος «Σχολές Γονέων» του ΙΝΕΔΙΒΙΜ του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

    Μάριος Αθανασίου
    Μάριος Αθανασίου

    Ο Μάριος Αθανασίου είναι γνωστός κι αγαπημένος ηθοποιός και διατελεί ως πρεσβευτής του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet for Kids).

    Dr Linda Papadopoulos
    Dr Linda Papadopoulos

    Dr Linda Papadopoulos is one the most well-known and respected psychologists working in the UK and internationally today, and her work has informed government policy. Dr Linda is a Chartered Counselling and Health Psychologist and an Associate Fellow of the British Psychological Society (BPS). She has worked in various treatment settings, both privately with her own practice and in the National Health Service. During her considerable years as a Chartered Psychologist, she has gained extensive experience in the counselling of individuals, couples and families. She also specialises in behavioural psychology, with a specialist interest in body image and Psychodermatology. She was included in the Top 20 therapists in London by the Evening Standard newspaper and was awarded the Madame Figaro Women of the Year Award in 2008 in the field of academia. Dr Linda has a prolific academic publication record and has published widely in peer-reviewed academic journals. Her latest book, Whose Life Is It Anyway?, offers valuable insight and advice on living through your twenties on your own terms. Dr Linda was also a contributing editor at Cosmopolitan magazine where she was a resident psychologist with a very popular monthly column for over a decade. She is a regular commentator on psychological issues in broadcast, radio and print media internationally, providing professional psychological commentary for numerous channels and networks including CNN, CBS, Discovery, CNBC, BBC International, VH1 and MTV, to name just a few. Dr Linda can be heard on TalkRADIO where she co-hosts a show called Dan’s Dilemmas with Dr Linda, which includes celebrity interviews and discussion about the most pressing issues of the day. In addition, Dr Linda has recently launched her own podcast, The Psychology Behind, which explores the many sides of human psychology, looking at anxiety, grief, body confidence, attitudes in the workplace and everything in between. Dr Linda provides insight and actionable tips to help tackle these issues head on.

    Στάμος Αρχοντής
    Στάμος Αρχοντής

    Ο Στάμος Αρχοντής είναι είναι πτυχιούχος χημείας (B.Sc.) απο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και επικοινωνιολόγος της επιστήμης μέσω του YouTube στο οποίο διατηρεί το επιστημονικό κανάλι “The Mad Scientist”. Αυτή τη στιγμή παρακολουθεί το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών με τίτλο “Μaster of Arts in Digital Media, Communication and Journalism” στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από το 2016 εργάζεται ως δημοσιογράφος/fact checker στη σελίδα ελέγχου γεγονότων Ellinika Hoaxes.

    Θανάσης Χατζηλάκος
    Θανάσης Χατζηλάκος

    Καθηγητής πληροφοριακών συστημάτων στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου όπου είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών "Ειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα". Μέχρι τον Αύγουστο του 2007 ήταν κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), όπου υπηρετούσε (2000-2007) ως αναπληρωτής καθηγητής τεχνολογίας λογισμικού. Διηύθυνε (2003-2007) το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας του ΕΑΠ και ήταν Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Πληροφοριακά Συστήματα» (2003-2007). Το 2001- 2003 ήταν Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προπτυχιακού προγράμματος Πληροφορικής του ΕΑΠ. Από το 1986 μέχρι το 2000 ήταν ερευνητής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΙΤΥ) και από το 1992 μέχρι το 2006 μέλος του Δ.Σ. Είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος της Ερευνητικής Μονάδας ΙΙΙ “Εφαρμοσμένα Πληροφοριακά Συστήματα” και επιστημονικός διευθυντής των Τομέων Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και e-Learning του ΙΤΥ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν την εκπαιδευτική τεχνολογία, τα πληροφοριακά συστήματα μεγάλης κλίμακας και τη σχεδίαση λογισμικού και βάσεων δεδομένων για ειδικές περιοχές όπως η εκπαίδευση, τα GIS, και τα πολυμέσα. Έχει δημοσιεύσει περί τα 50 άρθρα σε Σχεδίαση Βάσεων Δεδομένων και Αντικειμένων, Πολυμέσα, Χωρικές και Γεωγραφικές εφαρμογές, Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού. Έχει διευθύνει μεγάλα διεθνή ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα πληροφορικής στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, αξιοποιήθηκε ως εμπειρογνώμων από τη Γ.Δ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Ευρώπης.