Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Ημερίδα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

    Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (6 Φεβρουαρίου 2024), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα με θέμα «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Την Ημερίδα διοργανώνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, με την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου «Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CyberSafety».

    Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Σιακόλειο Εκπαιδευτικό Κέντρο Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κύπρου στη Λευκωσία, την Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2024, από τις 9:00 π.μ. μέχρι τις 12:00 μ. (προσέλευση και εγγραφές 8:30 με 9:00 π.μ.).  Η Ημερίδα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές/μαθήτριες ηλικίας 11-16 χρονών (Στ’ Δημοτικού, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου/Τεχνικής Σχολής Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων), καθώς επίσης σε εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και φορείς χάραξης πολιτικής.

    Η Ημερίδα έχει ως στόχο να καλλιεργήσει την υπευθυνότητα, τον σεβασμό και το ήθος και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς/κηδεμόνες, τους φορείς που ασχολούνται με το διαδίκτυο και την κυπριακή κοινωνία γενικότερα, ώστε να διαμορφώσουμε το διαδίκτυο σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο χώρο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και μάθησης. Ομιλητές με εξειδίκευση στο θέμα θα μεταφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών.

    Σημειώνεται ότι η Ημερίδα θα μεταδίδεται ζωντανά, μέσω διαδικτύου.

    Για διευκρινίσεις ή περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθύνεστε στους λειτουργούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κύριο Ραφαήλ Σοφοκλέους (email: sofokleous.r@cyearn.pi.ac.cy, τηλ.: 22402389) και κυρία Αθηνά Κοντού (email: kontou.a@cyearn.pi.ac.cy, τηλ.: 22402364).

    Συμμετοχή σχολείων

    Δήλωση συμμετοχής μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών:

    Η δήλωση συμμετοχής των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών θα γίνει από τη Διεύθυνση του κάθε σχολείου, μέσω του λογαριασμού του σχολείου, στο διαδικτυακό περιβάλλον εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pi-eggrafes.ac.cy, στην κατηγορία «Ημερίδες – Συνέδρια», από τις 15 μέχρι τις 22 Ιανουαρίου 2024. Διευκρινίζεται ότι θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας, με βάση την ημερομηνία και την ώρα καταγραφής της δήλωσης.

    Από κάθε σχολική μονάδα μπορεί να συμμετέχουν μέχρι και τέσσερις μαθητές/μαθήτριες (Στ’ Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου/Τεχνικής Σχολής) και ένας/μία εκπαιδευτικός. Για τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων του/της εκπαιδευτικού.

    Για λόγους επίσπευσης της διαδικασίας εγγραφών κατά την ημέρα διεξαγωγής της Ημερίδας, παρακαλείσθε όπως εκτυπώσετε τη δήλωση συμμετοχής του σχολείου σας και την παραδώσετε στον/στην εκπαιδευτικό, ο οποίος/η οποία θα πρέπει να την παραδώσει, κατά την προσέλευσή του/της στον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας.

    Μεταφορά συμμετεχόντων/συμμετεχουσών προς και από τον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας:

    Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα αναλάβει τον συντονισμό και τα έξοδα για τη μεταφορά των μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών από Συντονιστικά Σχολεία σε κάθε επαρχία προς τον χώρο της εκδήλωσης. Τα σχολεία, κατά την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής στην Ημερίδα, μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για μεταφορά από τα Συντονιστικά Σχολεία προς τον χώρο διεξαγωγής της Ημερίδας. Τα Συντονιστικά Σχολεία θα καθοριστούν μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών και ανάλογα με τις δηλώσεις ενδιαφέροντος για μεταφορά. Τονίζεται, ότι η διεύθυνση του κάθε σχολείου θα πρέπει να διευθετήσει την ασφαλή και έγκαιρη μετάβαση των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στα Συντονιστικά Σχολεία κάθε επαρχίας.

    Κατάλογος των Συντονιστικών Σχολείων έχει αναρτηθεί πιο κάτω. Η ώρα επιστροφής του λεωφορείου στο Συντονιστικό Σχολείο αναμένεται περίπου μεταξύ των ωρών 12:45 και 2:00 μ.μ.

    Σε περίπτωση που σχολεία δεν θα δηλώσουν ενδιαφέρον για μεταφορά από τα Συντονιστικά Σχολεία, η διεύθυνση κάθε σχολείου χρειάζεται να προβεί στις απαραίτητες διευθετήσεις για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών προς και από την Ημερίδα.

    Συντονιστικά σχολεία

    Σχολείο Επαρχία Βαθμίδα
    ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΟΥ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ, ΤΕΧΝΙΚΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ/ΑΥΓΟΡΟΥ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ
    ΕΥΡΥΒΙΑΔΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΝΑΚΑ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ ΛΕΜΕΣΟΣ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΗΜΗΣ - ΠΑΝΙΚΟΥ ΧΑΤΖΗΧΑΜΠΗ ΛΕΜΕΣΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
    ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΕΜΠΑΣ ΠΑΦΟΣ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ) ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
    ΠΑΓΚΥΠΡΙΟΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΙΣΣΑΣ Α΄ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
    ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΙΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ (ΚΒ) ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΜΠΙΩΝ - ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΑ ΧΩΡΙΟΥ - ΝΗΣΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ

    Τόπος διεξαγωγής

    Πρόγραμμα Ημερίδας

    Πρόγραμμα Ημερίδας SID204

    Ομιλητές

    Δρ Δήμητρα Μηλιώνη
    Δρ Δήμητρα Μηλιώνη

    Η Δήμητρα Λ. Μηλιώνη αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1998 και το 2006 απέκτησε τον διδακτορικό της τίτλο από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο πεδίο των νέων και εναλλακτικών μέσων, της διαδικτυακής πολιτικής, των ηλεκτρονικών κοινοτήτων και των κοινωνικών κινημάτων. Η Δρ. Μηλιώνη είναι μέλος της European Communication Research and Education Organization, της International Association for Media and Communication Research και της Ελληνικής Εταιρείας Πολιτικής Επιστήμης.

    Δρ Θεόδωρος Κούρος
    Δρ Θεόδωρος Κούρος

    O Θεόδωρος Κούρος είναι Λέκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου και κοινωνικός ανθρωπολόγος. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συνδυάζουν ποικίλα θέματα και μεθοδολογίες, με ιδιαίτερη έμφαση στην κατασκευή του χώρου και του τόπου, τις κοινωνικές επιδράσεις των ψηφιακών μέσων, την πολιτειότητα, τη μνήμη, τις εθνοτικές και εθνικές ταυτότητες και τη μετανάστευση. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, η εμπειρία μου περιλαμβάνει εθνογραφία και ψηφιακή εθνογραφία και την πολυτροπικότητα στην ανθρωπολογία καθώς και ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους και τεχνικές κοινωνικής έρευνας.

    Δρ Σάββας Χατζηχριστοφής
    Δρ Σάββας Χατζηχριστοφής

    Ο Σάββας Χατζηχριστοφής είναι Αντιπρύτανης Έρευνας και Καινοτομίας και Καθηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης. Η έρευνά του επικεντρώνεται στη διασταύρωση της τεχνητής νοημοσύνης, της όρασης υπολογιστών και της ρομποτικής και έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα Ε&Α που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς οργανισμούς. Είναι κάτοχος διπλώματος (M.Eng.) και διδακτορικού διπλώματος στην Όραση Υπολογιστών από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και έχει διατελέσει ειδικός επιστήμονας, επισκέπτης καθηγητής και ερευνητής σε διάφορα ιδρύματα. Έχει λάβει πολυάριθμες διακρίσεις, υποτροφίες και βραβεία για τη συνεισφορά του και έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε έγκυρα ακαδημαϊκά περιοδικά.

    Πολυξένη Σάββα
    Πολυξένη Σάββα

    Η Πολυξένη Σάββα είναι απόφοιτος της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου Αθηνών το 2008, και του Τμήματος της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας το 2010. Από το 2007 εργάζεται επαγγελματικά ως ηθοποίος σε Κύπρο και Ελλάδα. Συνεργάστηκε με τον ΘΟΚ, το Εθνικό Θέατρο Ελλάδος, την OPEN ARTS, το Ίδρυμα Μ. Κακογίαννη, το 104 Κέντρο Τέχνης και Λόγου, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Θέατρο Δέντρο, Θέατρο Διόνυσος κ.ά.

    Έλενα Καλλινίκου
    Έλενα Καλλινίκου

    Η Έλενα Καλλινίκου έχει ολοκληρώσει επιτυχώς στο University of Leeds το course «Physical Theatre: Meyerhold and Biomechanics» και έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια με τους Κίμωνα Φιορέτο, Δημήτρη Πιατά, Γιώργο Βαλαή (Blitz theatre group), Nancy Bishop, Τζίνα Πούλου, Ρηνιώ Κυριαζή, Γιάννη Οικονομίδη, Brian Michaels. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το Έκτο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού θεάτρου Ελλάδος υπό τη διεύθυνση της ηθοποιού Αγλαΐας Παππά και με τη συνεργασία της ιταλίδας ηθοποιού και καθηγήτριας της Σχολής Ronconi του Piccolo Teatro Diana Manea, καθώς επίσης και το εργαστήρι «Η Επιστροφή του Διόνυσου- Η Μέθοδος του Θεόδωρου Τερζόπουλου». Είναι ηθοποιός από τη Κύπρο και συν ιδρύτρια της θεατρικής οµάδας Enacttheatre.

    Δημήτρης Χειμώνας
    Δημήτρης Χειμώνας

    Ο Δημήτρης Χημώνας είναι καλλιτέχνης από την Κύπρο και το έργο του αναπτύσσεται μέσω του θεάτρου, της performance, του κινηματογράφου και της γλυπτικής. Η δουλειά του διερευνά θεατρικές συμβάσεις, εργαλεία και τα πλαίσια μέσα από τη χρήση και την κατάχρησή τους, τις στρατηγικές συμμετοχής και την κατασκευή συλλογικοτήτων στις νεοφιλελεύθερες παραδόσεις. Παρουσίασε έργα του στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου (2015-2016), στο Μουσείο Μπενάκη (Αθήνα, 2016), στη Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών (Τίρανα, 2017), στο Κουατρινάλε Πράγας (2019), στη Hot Wheels Athens (2019), στο Cabaret Voltaire (2021), στο Gfzk Leipzig (2023), και ανέλαβε τη σύλληψη και σκηνοθεσία των τελετών έναρξης και λήξης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2023, μεταξύ άλλων. Παρακολούθησε το Home Workspace Program στο Ashkal Alwan στη Βηρυτό (2018-2019) και αποφοίτησε από το ΒΑ Acting & Contemporary Theatre του East15 Acting School στο Λονδίνο (2012-2015).

    Βιντεοσκόπηση Ημερίδας

    Φωτογραφικό υλικό

    Σύνθημα

    Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου:

    Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο (Together for a better internet)

    αποτελεί μία πρόσκληση σε όλους/όλες, ώστε να συμμετάσχουν αποφασιστικά και να διαδραματίσουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου και ασφαλέστερου Διαδικτύου.

    Όλοι ΜΑΖΙ, μέσα από την υπεύθυνη, κριτική, δημιουργική και με σεβασμό αξιοποίησή του, καλούμαστε να κινητοποιηθούμε με κάθε τρόπο και να ενώσουμε τις φωνές μας, σε μια συλλογική προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενθάρρυνσης θετικών συμπεριφορών στη χρήση του Διαδικτύου.

    Θα σας ενημερώνουμε συνεχώς για την εξέλιξη της καμπάνιας, μέσω αυτού του ιστότοπου. Μπορείτε, παράλληλα, να επισκέπτεστε, τα προφίλ μας στο Facebook και στο Instagram, καθώς, επίσης, και την επίσημη ιστοσελίδα για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.

    Στην Κύπρο, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου υποστηρίζεται από το Κυπριακό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου CyberSafety (https://cybersafety.cy/). Κατά τον φετινό εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στην Κύπρο, για όλο τον μήνα Φεβρουάριο, θα προγραμματιστούν και θα διεξαχθούν μία σειρά από συναφείς δράσεις, τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής κοινότητας, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών, των γονέων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου σε θέματα βέλτιστης χρήσης του Διαδικτύου και ασφαλούς χρήσης των νέων τεχνολογιών.

    Βασικά μηνύματα

    Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) διοργανώνεται από το δίκτυο Insafe/INHOPE, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής*, με σκοπό να προωθηθεί η ασφαλής και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικότερα ανάμεσα στα παιδιά και τους/τις νέους/νέες. Συνήθως, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) εορτάζεται, κάθε χρόνο, τη δεύτερη μέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα (Φεβρουαρίου), όπου εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες, ενώνουν τις φωνές τους, με στόχο να ενθαρρύνουν τις θετικές αλλαγές στο Διαδίκτυο και να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση, αναφορικά με τα ζητήματα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο.

    Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και καλύτερου Διαδικτύου, όπου ο καθένας και η καθεμία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο υπεύθυνα, κριτικά, δημιουργικά και με σεβασμό. Η εκστρατεία στοχεύει να προσεγγίσει τα παιδιά, τους/τις νέους/νέες, τους γονείς και τους κηδεμόνες, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους/τις εκπαιδευτές και τους/τις κοινωνικούς λειτουργούς. Επίσης, η εκστρατεία στοχεύει και στη βιομηχανία, τους φορείς λήψης αποφάσεων και τους πολιτικούς, ενθαρρύνοντας τη συμβολή τους στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο», έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να κινητοποιήσει όλους/όλες, έτσι ώστε να συμβάλουν ενεργά σε αυτή την προσπάθεια, αξιοποιώντας στο έπακρο τη δυνατότητα του Διαδικτύου, να φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά.

    Για αυτήν την χρονιά, θα αναλογιστούμε τη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα καλύτερο διαδίκτυο για τα παιδιά (με την ονομασία BIK+). Αυτή η νέα στρατηγική, η οποία εγκρίθηκε τον Μαΐο του 2022,  στοχεύει στο να διασφαλιστεί η προστασία, η ενδυνάμωση και ο σεβασμός όλων των παιδιών στο διαδίκτυο στη νέα Ψηφιακή Δεκαετία, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Ψηφιακές Αρχές. Το όραμα είναι για ψηφιακές υπηρεσίες κατάλληλες για κάθε ηλικία, με το κάθε παιδί στην Ευρώπη να προστατεύεται , να ενδυναμώνεται και να γίνεται σεβαστό στο διαδίκτυο, χωρίς κανείς να μένει πίσω. Οι συζητήσεις σχετικά με την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 θα εξετάσουν πώς, συλλογικά, μπορούμε να το πετύχουμε αυτό.

    Με μια παγκόσμια προσέγγιση που βασίζεται στην κοινότητα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) ενθαρρύνει όλους/όλες να συνεργαστούν και να συμβάλλουν με τον δικό τους τρόπο στην εκστρατεία για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο. Υπάρχουν ποικίλοι τρόποι, για να γίνει αυτό:

    • Τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν και να συμβάλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, επιδεικνύοντας την ανάλογη ευγένεια και σεβασμό προς τους άλλους χρήστες του Διαδικτύου, προστατεύοντας τη διαδικτυακή φήμη, τόσο των ιδίων όσο και των άλλων. Επιπρόσθετα, μπορούν όλοι και όλες να αξιοποιήσουν κατάλληλα το Διαδίκτυο, για την προώθηση θετικής διαδικτυακής δημιουργίας και επικοινωνίας.
    • Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ενθάρρυνση και την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων, στη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας και, ειδικότερα, του Διαδικτύου, με υπεύθυνο, κριτικό, και δημιουργικό τρόπο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, μέσω της διενέργειας ενός ανοικτού και ειλικρινούς διαλόγου με τα παιδιά και τους εφήβους, μέσω της παροχής της κατάλληλης εκπαίδευσης για τη χρήση της τεχνολογίας, πάντοτε με ασφαλή και θετικό τρόπο, καθώς, επίσης, και μέσω της συνεχούς τους προσπάθειας, για να καταστούν θετικά ψηφιακά πρότυπα.
    • Οι εκπαιδευτικοί/ες, οι εκπαιδευτές και οι κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, ενδυναμώνοντας τους/τις μαθητές/μαθήτριες με δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και συνεισφέροντας στο να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης. Έτσι, θα παρασχεθεί στους/στις μαθητές/μαθήτριες η δυνατότητα να δημιουργούν και να αναπτύσσουν το δικό τους περιεχόμενο και να προβαίνουν σε κατάλληλες ψηφιακές επιλογές, συμβάλλοντας θετικά στην αποτελεσματικότερη και καταλληλότερη χρήση της ψηφιακής κοινωνίας. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί/ες, οι εκπαιδευτές και οι κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να συμβάλουν θετικά στην δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου ενεργώντας ως πρότυπα/παράδειγμα θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς για τους/τις μαθητές/μαθήτριές τους.
    • Η βιομηχανία μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, μέσω της δημιουργίας και της προώθησης θετικού διαδικτυακού περιεχομένου, και της παροχής ασφαλών διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς, επίσης και μέσω της διευκόλυνσης της δυνατότητας στους χρήστες να ανταποκριθούν σε πιθανές δυσκολίες, παρέχοντας σαφείς οδηγίες και εύχρηστα εργαλεία ασφαλείας και γρήγορη πρόσβαση σε υποστήριξη, σε περίπτωση που παρουσιαστούν προβλήματα.
    • Οι φορείς λήψεων αποφάσεων και οι πολιτικοί μπορούν να παρέχουν μία κουλτούρα στην οποία όλοι οι προαναφερόμενοι παράγοντες μπορούν να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν. Για παράδειγμα, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα σχετικών ευκαιριών στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων των παιδιών και των νέων ανθρώπων, για εκπαίδευση στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο, διασφαλίζοντας ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές στήριξης και διασφαλίζοντας ότι η βιομηχανία ενθαρρύνεται να αυτορρυθμίζει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες της. Παράλληλα, οι φορείς λήψης αποφάσεων και οι πολιτικοί μπορούν να προβούν στις ανάλογες πολιτικές αποφάσεις και στην κατάθεση κατάλληλων νομοθεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων ανθρώπων μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών για την προστασία τους στον ψηφιακό κόσμο.
    • Όλοι και όλες έχουμε την ευθύνη να συμβάλουμε στη θετική διαφορά στο Διαδίκτυο. Μπορούμε να ενισχύσουμε τη διαμόρφωση ενός καλύτερου Διαδικτύου, προωθώντας θετική διαδικτυακή στάση, επιδεικνύοντας απαράμιλλή ευγένεια και σεβασμό προς του άλλους και αναζητώντας θετικές ευκαιρίες δημιουργίας και επικοινωνίας. Τέλος, όλοι και όλες επιβάλλεται να ανταποκριθούμε σε αρνητικές πρακτικές και εμπειρίες, αναφέροντας παράνομο περιεχόμενο και ακατάλληλη συμπεριφορά στο Διαδίκτυο.

    Σας προσκαλούμε όλους και όλες να συμμετάσχετε όλοι Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο στην επερχόμενη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2024. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας www.saferinternetday.org, καθώς, επίσης, και μέσα από τα προφίλ των κοινωνικών μέσων της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) στο Facebook, στο Twitter και στο LinkedIn.

    Παράλληλα, για τις δραστηριότητες της εκστρατείας στην Κύπρο, μπορείτε να ενημερώνεστε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας μας ή μέσω των κοινωνικών μας δικτύων μας στο Facebook και στο Instagram.

    Παρουσία στα Μέσα

    Ραδιοφωνικές Εκπομπές

    00:00
    00:00
    • ΡΙΚ1 Τα Σάββατα δεν έχουμε σχολείο...Ραφαήλ Σοφοκλέους και Αθηνά Κοντού με τον κ. Κυριάκο Παστίδη 00:00
    Συμμετοχή Λειτουργών του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου στη ραδιοφωνική εκπομπή «Τα Σάββατα δεν έχουμε σχολείο» από το ΡΙΚ1 κ. Ραφαήλ Σοφοκλέους και κα. Αθηνά Κοντού, Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024. 

    Δημοσιεύσεις στα ΜΚΔ

    Δελτίο Τύπου Ημερίδας

    Την Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2024, Διεθνή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα με θέμα: «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο». Η Ημερίδα διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, με την υποστήριξη των εταίρων του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CΥberSafety και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο.  Την Ημερίδα παρακολούθησαν μαθητές/μαθήτριες, Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και εκπαιδευτικοί και από όλη την Κύπρο.

    Με  στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών για δημιουργική και ασφαλή χρήση του διαδικτύου, η Ημερίδα συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση και πληροφόρηση για την ορθή χρήση του διαδικτύου  ενδυναμώνοντας έτσι εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να καταστούν κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες στην ψηφιακή κοινωνία και να αναπτύξουν θετική συμπεριφορά στη χρήση του Διαδικτύου.

    Στο σύντομο καλωσόρισμά της, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ Έλενα Χατζηκακού τόνισε τη σημασία ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, παιδιών και γονιών στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου και την ανάπτυξη ψηφιακών ικανοτήτων, έργο που γίνεται μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, στο χαιρετισμό της ανάφερε ότι η ψηφιακή εκπαίδευση και ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μέσω της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση, και της ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών, αποτελούν βασική επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και του Προγράμματος διακυβέρνησης.

    Στη συνέχεια ακολούθησαν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, συζητήσεις και διαδραστικό εργαστήρι για την ασφαλή και την υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου. Αναλυτικότερα, η κ. Χριστίνα Παπασολομώντος, Συντονίστρια του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου, παρουσίασε τις δράσεις του Κέντρου. Η Ημερίδα συνεχίστηκε με την κεντρική ομιλία από την κ. Δήμητρα Μηλιώνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, και τον κ Θεόδωρο Κούρο, Λέκτορα στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου με θέμα «Hey, Alexa, τι είμαι;».

    Ακολούθως οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συζήτηση στρογγυλής τραπέζης. Στη συζήτηση έκαναν τοποθετήσεις και απάντησαν σε ερωτήματα που υποβλήθηκαν από παιδιά-μέλη της Ομάδας Νέων – CYberSafety Youth Panel, ο Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις, κ.Σάββας Χατζηχριστοφής, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια,  κ. Δήμητρα Μηλιώνη,  και ο Λέκτορας κ. Θεόδωρος Κούρος στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, και η Λειτουργός στο Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού κ. Τώνια Σιαμπτάνη.

    Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση των δράσεων της Ομάδας Ομάδας Νέων – CYberSafety Youth Panel. Η Ημερίδα έκλεισε  με  το διαδραστικό εργαστήρι “News–feed live” από τους ηθοποιούς κ. Πολυξένη Σάββα, κ. Έλενα Καλλινίκου και τον κ. Δημήτρη Χειμώνα.