- Αρχική
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2021-2022
Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2021-2022
Στοχεύοντας στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση, αναφορικά με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου, το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CYberSafety, προσφέρει παρουσιάσεις, διαλέξεις και βιωματικά εργαστήρια για μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, σε συνεργασία με όλους τους συνεργάτες του.
Για διευθέτηση υλοποίησης σχετικών δράσεων, από συνεργάτη του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου – CYberSafety, οι Διευθύνσεις των σχολείων καλούνται να επισκεφτούν τη σχετική διαδικτυακή πλατφόρμα του Έργου http://workshops.internetsafety.pi.ac.cy, έτσι ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να δηλώσει μέχρι και τρεις (3) από τις προσφερόμενες επιλογές. Για τη σχολική χρονιά 2021-2022 η περίοδος των δηλώσεων θα ξεκινήσει από την 8η Οκτωβρίου 2021 και θα διαρκέσει μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2022.
Σημειώνεται ότι, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα, που έχουν προκύψει εξαιτίας της πανδημίας της νόσου του κορωνοϊού, τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη διεξαγωγή σχετικών δράσεων, εξ αποστάσεως, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Teams.
Για την είσοδο των σχολείων στην πλατφόρμα, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο λογαριασμός του σχολείου. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματός σας, ο/οι συνεργάτης/ες του Έργου θα επικοινωνήσει/ουν μαζί σας, για την επιβεβαίωση/οριστικοποίηση του αιτήματός σας. Συστήνεται όπως οι δηλώσεις, εκ μέρους των σχολείων, πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2021, ούτως ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος προγραμματισμός.
Σεμινάρια και εργαστήρια που προσφέρονται για τη σχολική χρονιά 2021-2022
Ανήλικοι Χρήστες & Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Εργαλεία Γονικού Ελέγχου
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΤΕΠΑΚ
Θέμα σεμιναρίου: Ανήλικοι Χρήστες & Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Εργαλεία Γονικού Ελέγχου
Περιγραφή:
Η ερευνητική ομάδα του εργαστήριου NetSySci του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου διεξάγει σεμινάριο με θέμα «Ανήλικοι Χρήστες & Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Εργαλεία Γονικού Ελέγχου».
Το σεμινάριο χωρίζεται σε δύο φάσεις. Αρχικά θα γίνει μια παρουσίαση/συζήτηση των διάφορων κινδύνων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους οποίους ένας/μια ανήλικος/η μπορεί να συναντήσει και των διάφορων τρόπων αντιμετώπισης τους, με απλές λύσεις ή με την χρήση εργαλείων γονικού ελέγχου. Η πρώτη φάση του σεμιναρίου θα κλείσει με την παρουσίαση των λειτουργιών του πιλοτικού εργαλείου γονικής συμβουλής “Cybersafety Family Advice Suite” (CFAS).
Η πλατφόρμα «CFAS» επικεντρώνεται στην διατήρηση της ασφάλειας του ανήλικου κατά τις διάφορες δραστηριότητες του στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Η κύρια ιδέα της πλατφόρμας είναι η διατήρηση της ιδιωτικότητας του παιδιού και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ανήλικου και κηδεμόνα.Τα εργαλεία που παρέχονται από την πλατφόρμα μπορούν να εντοπίσουν περιστατικά εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο, σεξουαλικής παρενόχλησης, δημοσίευσης ευαίσθητης πληροφορίας ή φωτογραφικού υλικού κ.α., χρησιμοποιώντας τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας.
Κατά την δεύτερη φάση του σεμιναρίου οι μαθητές/τριες θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με την πλατφόρμα CFAS εκτελώντας μια σειρά από σενάρια και έπειτα θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση του εργαλείου.
Σημειώνεται ότι το σεμινάριο μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά μέσω του προγράμματος Microsoft Teams σε περίπτωση που οι συνθήκες δεν το επιτρέψουν να διεξαχθεί με φυσική παρουσία.
Το εργαλείο “CFAS” αναπτύσσεται και αξιολογείται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου» (Cybersafety III) το οποίο συντονίζεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος στον σύνδεσμο που ακολουθεί https://www.cybersafety.cy/.
Το σεμινάριο μπορεί να γίνει διαδικτυακά σε περίπτωση που οι συνθήκες δεν μας επιτρέπουν την επίσκεψη στα σχολεία.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο
Για Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
Θέμα σεμιναρίου: "CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο"
Περιγραφή: Η έκθεση των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία σε ψηφιακές τεχνολογίες και περιβάλλοντα προσφέρει ευκαιρίες και προοπτικές για τη μάθηση και την εκπαίδευση, αλλά κρύβει και σημαντικές προκλήσεις. Τα παιδιά και οι νέοι/ες δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι/ες και μπορεί να εκτεθούν σε μια σειρά από κινδύνους και απειλές (π.χ., παράνομη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, εθισμό, ρατσισμό, εκφοβισμό).
Οι παρουσιάσεις είναι στοχευμένες για γονείς, παρέχοντας σε αυτούς πρακτικές συμβουλές για την ασφάλεια των παιδιών τους, αλλά και απαραίτητες γνώσεις σε θέματα διαδικτυακών τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων γίνεται αναφορά σε πηγές, εργαλεία και υπηρεσίες για το θέμα.
Σημειώνεται ότι το σχετικό σεμινάριο μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά, μέσω του προγράμματος Microsoft Teams.
Ακροατήριο: Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: απόγευμα
Ιδιωτικότητα δεδομένων και προστασία
Για Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Ιδιωτικότητα δεδομένων και προστασία
Περιγραφή:
Το σεμινάριο θα εξηγήσει την προστασία ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και στις κινητές εφαρμογές και θα παρουσιάσει δεδομένα, στα οποία ενδέχεται να έχουν πρόσβαση οι εφαρμογές ή οι ιστοσελίδες. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση σε θέματα πρόσβασης σε προσωπικά δεδομένα από κινητές εφαρμογές Android και από διαδικτυακές εφαρμογές (ιστοσελίδες).
Ακολούθως θα γίνει αναφορά στα δύο εργαλεία προστασίας ιδιωτικότητας που υλοποιούνται στο πλαίσιο του έργου CYberSafety III: privacy analyzer (https://privacyanalyzer.cs.ucy.ac.cy/) και PrivacySaferII (http://privacysafer.cs.ucy.ac.cy/). Αναλυτικά θα γίνει επίδειξη τους ενός από τα δύο εργαλεία (αν υπάρχει η δυνατότητα θα γίνει επίδειξη και των δύο εργαλείων).
Σημειώνεται, η δυνατότητα διεξαγωγής του σεμιναρίου και διαδικτυακά, μέσω Microsoft Teams.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος- Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Εργαστήρια Μοντάζ για μαθητές σχετικά με διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Εργαστήρια Μοντάζ για μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τον διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Σκοπός: Εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών για τη δημιουργία σύντομου βίντεο με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικότερα για το στάδιο που αφορά στο μοντάζ.
Στόχοι συνάντησης:
- Ενημέρωση των μαθητών για το μήνυμα που διαπραγματεύεται ο διαγωνισμός "Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο".
- Εξοικείωση με τους όρους και την ονοματολογία της κινηματογραφικής τέχνης και παραγωγής.
- Παρουσίαση της διαδικασίας για τη δημιουργία μιας ταινίας.
- Παρουσίαση κάποιων βασικών αρχών που ακολουθούνται στο μοντάζ.
- Εξάσκηση στη διαδικασία μοντάζ μέσω λογισμικού.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Για Μαθητές, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Περιγραφή: Τα εργαστήρια έχουν ως στόχο, μέσα από βιωματικές δράσεις και πρακτικές, οι μαθητές/μαθήτριες να εκπαιδευτούν σε θέματα σχετικά με τις δυνατότητες και τους κινδύνους του Διαδικτύου (π.χ. Διαδικτυακός Εκφοβισμός, Πολύωρη ενασχόληση, Προσωπικά Δεδομένα, Διαδικτυαή Αποπλάνηση), προάγοντας, έτσι, ασφαλή διαδικτυακή κουλτούρα και ενδυναμώνοντας δημιουργικούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Σημειώνεται ότι το σχετικό σεμινάριο μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά, μέσω του προγράμματος Microsoft Teams.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Βέλτιστες πρακτικές για ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και αναγνώριση κινδύνων, μέσω παραδειγμάτων
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και αναγνώριση κινδύνων, μέσω παραδειγμάτων
Περιγραφή:
Στόχος του σχετικού εργαστηρίου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές για ασφαλέστερη πλοήγηση στο Διαδίκτυο, εστιάζοντας στα ακόλουθα θέματα:
1. Κίνδυνοι από σύνδεση σε άγνωστα ασύρματα δίκτυα Wifi
2. Αναγνώριση κινδύνων στο διαδίκτυο
3. Ύποπτες/Ψευδείς ιστοσελίδες και πρακτικές αναγνώρισης τους
4. HTTP vs HTTPS
5. Κίνδυνος χρήσης λογισμικών APK
6. Ασφάλεια λογισμικών και αναβαθμίσεις
7. Κακόβουλα λογισμικά και πρακτικές για την αποφυγή τους
8. Κακόβουλο λογισμικό υποκλοπής δεδομένων – KEYLOGGER (Real-time example)
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Σύγκριση αυθεντικών ιστοσελίδων/ηλεκτρονικών μηνυμάτων με παραπλανητικά/κακόβουλα και πως να γίνεται η αναγνώρισή τους
Για Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Σύγκριση αυθεντικών ιστοσελίδων/ηλεκτρονικών μηνυμάτων με παραπλανητικά/κακόβουλα και πως να γίνεται η αναγνώρισή τους
Περιγραφή:
Στόχος της σχετικής διάλεξης, η οποία θα διεξάγεται διαδικτυακά είναι η επεξήγηση και εκπαίδευση στους/στις μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τις διαφορές ενός αυθεντικού ηλεκτρονικού μηνύματος με ένα ύποπτο ή κακόβουλο. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση προκαθορισμένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, να αναγνωρίσουν τις διάφορές που παρατηρούνται σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και να εντοπίσουν σε πραγματικό χρόνο τις διαφορές και τις μεθόδους εξαπάτησης.
Σημειώνεται, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση προσωπικών συσκευών ή προσωπικών δεδομένων.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Σεμινάριο ανάπτυξης προσωπικών δεξιοτήτων για τη διαδικτυακή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση
Για Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Σεμινάριο ανάπτυξης προσωπικών δεξιοτήτων για τη διαδικτυακή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση
Περιγραφή:
Αφορά ένα σεμινάριο καλλιέργειας δεξιοτήτων και προσαρμόζεται ανάλογα με το κοινό (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς) τόσο όσον αφορά το περιεχόμενο όσο και το χρόνο διεξαγωγής.
Σεμινάριο που απευθύνεται σε ενήλικες (γονείς και εκπαιδευτικούς) "Διαδικτυακή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση": Μέσω παραδειγμάτων - ασκήσεων αναζήτησης επιτυχημένης και μη, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς καλλιεργούν τη δεξιότητα αναζήτησης με συγκεκριμένο σκοπό, τη στάση επιφύλαξης ως προς το τί παρουσιάζεται διαδικτυακά, και γνώσεις ‘άμυνας’ σε παραπληροφόρηση. (Διάρκεια: 20' διαδικτυακά ή 90' δια ζώσης).
Σεμινάριο για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης "Διαδικτυακή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση": Διερεύνηση του χώρου και των σκοπών διαδικτυακής αναζήτησης (τί ψάχνω και γιατί). Παραδείγματα-ασκήσεις-’παγίδες’ αναζήτησης. Γιατί μπορεί να χάνω το χρόνο μου περιδιαβαίνοντας το Διαδίκτυο και πώς να μην το αποφύγω. Στο σεμινάριο θα συμμετέχουν και νέοι του Cyber Safety Youth Panel. (Διάρκεια 20’ - 45’).
Περισσότερες πληροφορίες στο https://misinfoantibodies.cyi.ac.cy.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι, Άλλο: 90'
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Εργαστήριο διαδικτυακής πληροφόρησης και παραπληροφόρησης - εκπαιδεύοντας τους ενήλικες για να υποστηρίξουν τους νέους
Για Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Εργαστήριο διαδικτυακής πληροφόρησης και παραπληροφόρησης - εκπαιδεύοντας τους ενήλικες για να υποστηρίξουν τους νέους
Περιγραφή:
Μαθητικό βιωματικό εργαστήριο διαδικτυακής πληροφόρησης και παραπληροφόρησης: Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που θα θελήσουν να κάνουν οι ίδιοι στους μαθητές τους σεμινάρια για την παραπληροφόρηση. Θα γνωρίσουν διάφορα εκπαιδευτικά σενάρια και τα σεμινάρια με τους στόχους και τις διδακτικές τεχνικές, και θα καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες για τον τρόπο πετυχημένης διεξαγωγής βιωματικών σεμιναρίων. Διάρκεια: 90’ .
Διαδικτυακή πληροφόρηση και παραπληροφόρηση για τα παιδιά μας (για γονείς και κηδεμόνες).
Ξεκινώντας από ιδεατά παραδείγματα σχέσης παιδιών και εφήβων με το Διαδίκτυο και εστιάζοντας σε πληροφόρηση και παραπληροφόρηση, οι γονείς θα αναλύσουν τη μάθηση που προκύπτει από τη Διαδικτυακή πληροφόρηση και θα συζητήσουν τρόπους υγιούς παρέμβασης ώστε τα παιδιά τους να μην γίνονται εύκολα θύματα παραπληροφόρησης. Προφανώς αυτό περιλαμβάνει και τη δική τους σχετική αυτομόρφωση.
Στο σεμινάριο θα συμμετέχουν και νέοι του Cyber Safety Youth Panel. Διάρκεια: 20’ online, ή 90’ με φυσική παρουσία
Περισσότερες λεπτομέρειες στο https://misinfoantibodies.cyi.ac.cy
Ακροατήριο: Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι, Άλλο: Διάρκεια: 20’ online, ή 90’ με φυσική παροουσίακαλώ σημειώστε
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Βιωματικά εργαστήρια παραπληροφόρησης
για μαθητές
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Βιωματικά εργαστήρια παραπληροφόρησης για μαθητές
Περιγραφή:
Τα προτεινόμενα εργαστήρια βασίζονται κυρίως σε υλικό που παράχθηκε από μαθητές - μέλη του Cyber Safety Youth Panel και τους επόπτες τους, για τους συμμαθητές τους. Το κάθε εργαστήριο προσαρμόζεται ως προς το περιεχόμενο ανάλογα με την ηλικιακή κατηγορία των συμμετεχόντων και λαμβάνοντας υπόψη τους χρονικούς περιορισμούς της τάξης.
(α) "Παραπληροφορήστε με μια φωτογραφία" (Διάρκεια 45') - Αφορά μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πώς μια ‘αθώα’ λεζάντα μαζί με μια πραγματική φωτογραφία μπορεί να οδηγήσουν σε παραπληροφόρηση. Οι μαθητές παίρνουν ενεργητικό ρόλο σε εικονική προσπάθεια να παραπληροφορήσουν. Εξετάζουν πραγματικές περιπτώσεις και ανακαλύπτουν το ρόλο της λεζάντας ως ‘ποδηγέτηση’ της σκέψης τους και καλλιεργούν δεξιότητες ‘άμυνας’ μέσα από συγκεκριμένη κριτική σκέψη.
(β) "Σχεδιάζοντας και αντιμετωπίζοντας μια επίθεση παραπληροφόρησης" (Διάρκεια 90') - Αφορά μαθητές Λυκείου
Μέσα από μια εσκεμμένη και μεθοδευμένη παραπληροφόρηση που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, θα δούμε πόσο εύκολα και με τρόπο δύσκολα αντιληπτό, κάποιος μπορεί να πέσει σε παγίδα, θα αναγνωρίσουμε τις φορές που εμείς οι ίδιοι βρεθήκαμε θύματα και θα δούμε πως μπορούμε να αναγνωρίζουμε την παραπληροφόρηση αλλά και πως διερευνούμε αυτό που λαμβάνουμε ως είδηση. Παράλληλα, θα δουλέψουμε το ρόλο της προσωπικής ευθύνης στην (ηθελημένη ή όχι) αναμετάδοση της παραπληροφόρησης.
(γ) "Καταργείται το σχολείο;" (Διάρκεια 45') - Αφορά μαθητές Γυμνασίου
Μέσα από ένα θεατρικό διάλογο και από role paying με ενεργό ρόλο των συμμετεχόντων, παρουσιάζεται το πως μια (όχι κατ’ ανάγκην σκόπιμα) λανθασμένη πληροφορία μεταδίδεται από στόμα σε στόμα με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο αντίκτυπος που έχει στις σχέσεις των παιδιών, αλλά και τις επιπτώσεις σε μια ομάδα φίλων. Αναπτύσσει τη δεξιότητα της αξιολόγησης μιας πληροφορίας καθώς και την κριτική σκέψη για να μπορέσουν οι συμμετέχοντες να διακρίνουν εάν η πληροφορία που έλαβαν είναι λανθασμένη. Επιπλέον, αναδεικνύει την γρήγορη αναπαραγωγή της εσφαλμένης (σκόπιμα ή μη) είδησης και τις επιπτώσεις της.
(δ) "Παραπληροφοριακές καρέκλες" (Διάρκεια 45')
Μια δραστηριότητα βασισμένη στο κλασικό παιχνίδι “μουσικές καρέκλες”, όπου τα μικρότερα παιδιά αντιλαμβάνονται πόσο εύκολο είναι να ξεγελαστούν από μία πληροφορία που φαίνεται αληθινή χωρίς να είναι κατ’ ανάγκη τέτοια. Μέσα από ένα κινητικό παιχνίδι επιλογής, τα παιδιά θα σκεφτούν δύο φορές πριν πάρουν την τελική τους απόφαση. Η δραστηριότητα αναπτύσσει τη δεξιότητα παρατήρησης και βοηθά τα παιδιά να είναι πιο προσεκτικά και πιο επιφυλακτικά στο ποια πηγή εμπιστεύονται.
Στα εργαστήρια θα συμμετέχουν και νέοι του Cyber Safety Youth Panel. Περισσότερες λεπτομέρειες στο https://misinfoantibodies.cyi.ac.cy.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους (Διαθέσιμο μέσω Teams)
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους
Περιγραφή:
Είναι μια διαδραστική διάλεξη, μέσω power point, με video και άλλο υλικό, η οποία βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν, με τη χρήση του Διαδικτύου και τους καθοδηγά πώς να κρατήσουν μια υπεύθυνη στάση και να προστατεύσουν τους εαυτούς τους.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Online-Gaming, Social media, Τρόποι προστασίας
(Διαθέσιμο μέσω Teams)
Για Μαθητές
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Online-Gaming-Social media - Τρόποι προστασίας (Διαθέσιμο μέσω Teams)
Περιγραφή:
Συμβουλές για ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων / online gaming και ανάδειξη των διαφόρων κινδύνων που ελλοχεύουν από τη χρήση τους και πως οι έφηβοι μπορούν να υιοθετήσουν μια υπεύθυνη στάση.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας (Διαθέσιμο μέσω Teams)
Για Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας (Διαθέσιμο μέσω Teams)
Περιγραφή:
Είναι μια παρουσίαση προσαρμοσμένη για γονείς. Παρουσιάζονται όλοι οι κίνδυνοι, που μπορεί κάποιος/α να συναντήσει κατά τη χρήση του διαδικτύου και δίνονται χρήσιμες συμβουλές, βοηθώντας τους γονείς να κρατήσουν μια σωστή και υπεύθυνη στάση και στο πώς να διαχειριστούν διάφορες καταστάσεις / συμπεριφορές ή και περιστατικά, που αφορούν την υπερβολική ή την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου.
Ακροατήριο: Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι, Άλλο: 2 ώρες
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα