- Αρχική
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2024-2025
Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2024-2025
Στοχεύοντας στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση, αναφορικά με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου, το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CYberSafety, προσφέρει παρουσιάσεις, διαλέξεις και βιωματικά εργαστήρια για μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, σε συνεργασία με όλους τους συνεργάτες του.
Για διευθέτηση υλοποίησης σχετικών δράσεων, από συνεργάτη του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου – CYberSafety, οι Διευθύνσεις των σχολείων καλούνται να επισκεφτούν τη σχετική διαδικτυακή πλατφόρμα του Έργου https://workshops.internetsafety.pi.ac.cy, έτσι ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να δηλώσει μέχρι και τρεις (3) από τις προσφερόμενες επιλογές. Για τη σχολική χρονιά 2024-2024 η περίοδος των δηλώσεων θα ξεκινήσει από την 14η Οκτωβρίου 2024 και θα διαρκέσει μέχρι την 30η Μαΐου 2025.
Για την είσοδο των σχολείων στην πλατφόρμα, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο λογαριασμός του σχολείου. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματός σας, ο/οι συνεργάτης/ες του Έργου θα επικοινωνήσει/ουν μαζί σας, για την επιβεβαίωση/οριστικοποίηση του αιτήματός σας. Συστήνεται όπως οι δηλώσεις, εκ μέρους των σχολείων, πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2024, ούτως ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος προγραμματισμός.
Σεμινάρια και εργαστήρια που προσφέρονται για τη σχολική χρονιά 2024-2025
Ας μιλήσουμε για τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Χρήσιμα Εργαλεία
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΤΕΠΑΚ
Θέμα σεμιναρίου: Ας μιλήσουμε για τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Χρήσιμα Εργαλεία
Περιγραφή:
Ερευνητές του εργαστηρίου μας θα επισκεφθούν το σχολείο και θα μιλήσουν σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς για τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
Θα παρουσιαστούν οι πιο κοινοί κίνδυνοι που εντοπίζονται στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και γενικότερα στο διαδίκτυο, τρόποι εντοπισμού και αντιμετώπισης τους, όπως επίσης και χρήσιμα εργαλεία και λογισμικό που χρησιμοποιείται για την προστασία των παιδιών. Επίσης, θα παρουσιαστούν τα εργαλεία Cybersafety Family Advice Suite (CFAS) που αναπτύσσονται από την ομάδα μας με στόχο τη προστασία των ανηλίκων και θα συζητηθεί η χρήση τους με τους συμμετέχοντες.
Έπειτα σε δεύτερο χρόνο, μετά την παρουσίαση,θα διεξαχθεί η ατομική αξιολόγηση των εργαλείων CFAS από τους μαθητές η οποία περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση των μαθητών με τα εργαλεία υπό την καθοδήγηση του ερευνητή/τριας του εργατηρίου μας και η συμπλήρωση ερωτηματολογίου ευχρηστίας των εργαλείων. *Απαραίτητη προϋπόθεση η υπογεγραμμένη φόρμα συγκατάθεσης από τους κηδεμόνες για τη συμμετοχή των μαθητών στην ατομική αξιολόγησητων εργαλείων CFAS. Για κάθε συμμετέχοντα υπολογίζεται 15-20 λεπτά χρόνος συμμετοχής.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι (15 λεπτά για κάθε ατομική συμμετοχή στην αξιολόγηση των εργαλείων CFAS)
Περίοδος προσφοράς: Φεβρουάριος- Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου / Λυκείου / Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
Θέμα σεμιναρίου: "CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο"
Περιγραφή: Η έκθεση των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία σε ψηφιακές τεχνολογίες και περιβάλλοντα προσφέρει ευκαιρίες και προοπτικές για τη μάθηση και την εκπαίδευση, αλλά κρύβει και σημαντικές προκλήσεις. Τα παιδιά και οι νέοι/ες δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι/ες και μπορεί να εκτεθούν σε μια σειρά από κινδύνους και απειλές (π.χ., παράνομη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, εθισμό, ρατσισμό, εκφοβισμό).
Οι παρουσιάσεις είναι στοχευμένες για γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των βαθμίδων, παρέχοντας σε αυτούς πρακτικές συμβουλές για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, αλλά και απαραίτητες γνώσεις σε θέματα διαδικτυακών τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων γίνεται αναφορά σε πηγές, εργαλεία και υπηρεσίες για το θέμα.
Σημειώνεται ότι το σχετικό σεμινάριο μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά, μέσω του προγράμματος Microsoft Teams.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου / Λυκείου / Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος ή 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι, Άλλο: 60 λεπτά / Απογευματινό Χρόνο
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (7:30 - 10:00), μεσημέρι (10:30 - 13:00), απόγευμα
Προστασία ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και ψηφιακό αποτύπωμα
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Προστασία ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και ψηφιακό αποτύπωμα
Περιγραφή:
Το σεμινάριο θα εξηγήσει την προστασία της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και θα αναφέρει τα δεδομένα που αφήνει πίσω του κάποιος (έννοια ψηφιακού αποτυπώματος). Θα γίνει αναφορά και σε σχετική νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων - GDPR).
Ακολούθως θα γίνει αναφορά σε εργαλεία που έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο του έργου CYberSafety IV, με έμφαση στο εργαλείο ανάλυσης πολιτικών ιδιωτικότητας σε σχέση με το GDPR, στο παιχνίδι για το GDPR που απευθύνεται σε γονείς/κηδεμόνες/εκπαιδευτικούς (https://www.cs.ucy.ac.cy/projects/gdprgame/), και στο παιχνίδι eFollowMe (http://efollowme.cs.ucy.ac.cy/ ).
Σημειώνεται, η δυνατότητα διεξαγωγής του σεμιναρίου και διαδικτυακά, μέσω Microsoft Teams
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου/Τεχνικής Σχολής, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Εργαστήριο Μοντάζ για Μαθητές / Μαθήτριες σχετικά με τον Διαγωνισμό Παραγωγής Βίντεο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Εργαστήριο Μοντάζ για Μαθητές / Μαθήτριες σχετικά με τον Διαγωνισμό Παραγωγής Βίντεο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Περιγραφή:
Εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών για τη δημιουργία σύντομου βίντεο με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικότερα για το στάδιο που αφορά στο μοντάζ.
Στόχοι συνάντησης:
1. Ενημέρωση των μαθητών για το μήνυμα που διαπραγματεύεται ο διαγωνισμός "Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο".
2. Εξοικείωση με τους όρους και την ονοματολογία της κινηματογραφικής τέχνης και παραγωγής.
3. Παρουσίαση της διαδικασίας για τη δημιουργία μιας ταινίας.
4. Παρουσίαση κάποιων βασικών αρχών που ακολουθούνται στο μοντάζ.
5. Εξάσκηση στη διαδικασία μοντάζ μέσω λογισμικού.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου/Τεχνικής Σχολής, Εκπαιδευτικοί.
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιανουάριος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Προώθηση του σεβασμού και πρόληψη της τοξικότητας στο διαδίκτυο: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά μας;
Για Γονείς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Προώθηση του σεβασμού και πρόληψη της τοξικότητας στο διαδίκτυο: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά μας;
Περιγραφή:
Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε γονείς που θέλουν να μάθουν πώς να προστατεύσουν ταπαιδιά τους από την τοξικότητα και τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Καθημερινά, τα παιδιά εκτίθενται σε επιβλαβείς συμπεριφορές όπως επιθέσεις και παρενόχληση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική τους υγεία και ευημερία.
Στόχος του σεμιναρίου είναι να εξηγήσει πώς η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη αυτών των συμπεριφορών, μέσα από τον εντοπισμό, το μπλοκάρισμα και την κατάργηση περιεχομένου που παραβιάζει τους κανόνες της διαδικτυακής συμπεριφοράς. Θα εξετάσουμε τα εργαλεία που προωθούν τον σεβασμό και την ευγένεια, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να έχουν θετικές διαδικτυακές εμπειρίες.
Το σεμινάριο θα καλύψει:
• Τους τύπους διαδικτυακής τοξικότητας που πρέπει να αναγνωρίζουν οι γονείς
• Πώς η τεχνητή νοημοσύνη εντοπίζει και αντιμετωπίζει επιβλαβές περιεχόμενο
• Τρόπους ενθάρρυνσης της ασφαλούς και δημιουργικής χρήσης του διαδικτύου
• Συμβουλές για την ψυχική υγεία και την ευημερία των παιδιών στο διαδίκτυο
Το σεμινάριο παρέχει πρακτικές λύσεις και συμβουλές για τους γονείς, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και θετικού ψηφιακού περιβάλλοντος για τα παιδιά τους.
Ακροατήριο: Γονείς
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: απόγευμα
Κίνδυνοι και κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο
Για Μαθητές Δημοτικού, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Κίνδυνοι και κανόνες ασφαλείας στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Στόχος του σχετικού διαδραστικού εργαστηρίου είναι η ενημέρωση για τους κινδύνους και απειλές του Διαδικτύου και πώς μπορούμε να προστατευτούμε.
1. Ασφάλεια στο διαδίκτυο
2. Ηackers
3. Προσωπικά δεδομένα/ Προσωπικοί κωδικοί
4. Ηλεκτρονικό «Ψάρεμα» ( Phishing )
5. Αποπλάνηση Ανηλίκων ( Grooming )
6. Ηλεκτρονική Παρενόχληση ( Cyberbulling )
7. Διαδικτυακά Παιχνίδια (Online games)
8. Ιοί και μολύνσεις ( Virues, Trojan )
9. Πώς να προστατευτούμε;
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος ή 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας
Για Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας
Περιγραφή:
Είναι μια παρουσίαση προσαρμοσμένη για γονείς. Παρουσιάζονται όλοι οι κίνδυνοι, που μπορεί κάποιος/α να συναντήσει κατά τη χρήση του διαδικτύου και δίνονται χρήσιμες συμβουλές, βοηθώντας τους γονείς να κρατήσουν μια σωστή και υπεύθυνη στάση και στο πώς να διαχειριστούν διάφορες καταστάσεις / συμπεριφορές ή και περιστατικά, που αφορούν την υπερβολική ή την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου.
Ακροατήριο: Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30 - 13:00) απόγευμα
Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους
Για Μαθητές Δημοτικού
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους
Περιγραφή:
Είναι μια διαδραστική διάλεξη, μέσω power point, με video και άλλο υλικό, η οποία βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν, με τη χρήση του Διαδικτύου και τους καθοδηγά πώς να κρατήσουν μια υπεύθυνη στάση και να προστατεύσουν τους εαυτούς τους.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης:
πρωί (7:30 - 10:00)
Online-Gaming-Social media - Τρόποι προστασίας
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Online-Gaming-Social media - Τρόποι προστασίας
Περιγραφή:
Συμβουλές για ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων / online gaming και ανάδειξη των διαφόρων κινδύνων που ελλοχεύουν από τη χρήση τους και πως οι έφηβοι μπορούν να υιοθετήσουν μια υπεύθυνη στάση.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (7:30-10:00)
Η διαφήμιση στη ζωή μας (Δ'-ΣΤ΄ Δημοτικού)
Για μαθητές Δημοτικού
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Η Διαφήμιση στη ζωή μας (Δ' - ΣΤ΄ Δημοτικού)
Περιγραφή:
Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, τα παιδιά εντοπίζουν και συζητούν τα μηνύματα που προβάλλουν οι διαφημίσεις, ειδικά σε σχέση με τα δύο φύλα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αναμένεται ότι μετά το μάθημα θα είναι σε θέση να:
- Εντοπίζουν το προϊόν της διαφήμισης.
- Επισημαίνουν τα διάφορα στοιχεία που αποτελούν τη διαφήμιση (σενάριο, ήρωες, εικόνα, χρώμα, γραπτό κείμενο, ήχοι- μουσική επένδυση).
- Αναφέρουν πώς τα πιο πάνω στοιχεία συνδέονται με το είδος του προϊόντος και το στοχευόμενο καταναλωτικό κοινό.
- Μετατρέπουν μία διαφήμιση σε σύντομη ιστορία.
- Εντοπίζουν και αξιολογούν τα στερεότυπα των φύλων όπως αυτά προβάλλονται στα Μέσα.
- Εκφράζουν άποψη σχετικά με το γιατί τα στερεότυπα των φύλων μπορούν να είναι περιοριστικά.
- Δημιουργούν στο χαρτί μία διαφήμιση αναφέροντας το προϊόν που διαφημίζουν, τους ήρωες, εικόνα, χρώμα, ήχους- μουσική επένδυση, γραπτό κείμενο που θα χρησιμοποιήσουν και δικαιολογούν τις επιλογές αυτές.
- Γράφουν το σενάριο μίας διαφήμισης.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Ιανουάριος, Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Διαδικτυακή φήμη και ψηφιακό αποτύπωμα
Για Μαθητές Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Διαδικτυακή φήμη και ψηφιακό αποτύπωμα
Περιγραφή:
Το εργαστήριο αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Μετά την ολοκλήρωσή του αναμένεται ότι οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Εντοπίζουν ποια είναι τα προσωπικά τους δεδομένα
- Αναγνωρίζουν την ανάγκη προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων στο ψηφιακό περιβάλλον
- Αντιλαμβάνονται πως δημιουργείται το ψηφιακό αποτύπωμα και η ψηφιακή φήμη
- Να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προστασίας του ψηφιακού αποτυπώματος και της ψηφιακής φήμης.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Φεβρουάριος, Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Αντιμετωπίζοντας με επιτυχία την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου / Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Αντιμετωπίζοντας με επιτυχία την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις
Περιγραφή:
Στη θεματική αυτή μαθαίνουμε πρακτικούς, χρήσιμους και εύκολους τρόπους να αναγνωρίζουμε την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις και έτσι να τις απορρίπτουμε.
Αρχικά, διασαφηνίζονται οι όροι: παραπληροφόρηση και ψευδής είδηση και αναφέρονται οι λόγοι/αίτια αύξησης της παραπληροφόρησης και της διάδοσης ψευδών ειδήσεων σήμερα.
Στη συνέχεια, συζητούμε αν το φαινόμενο είναι σύγχρονο ή αν υπήρχε και στο παρελθόν, αλλά ενδεχομένως σε διαφορετικό βαθμό. Αυτό θα γίνει μέσα από την προβολή και συζήτηση παραδειγμάτων.
Ακολούθως, εντοπίζουμε και συζητούμε γιατί το προβληματικό αυτό φαινόμενο είναι ίσως πιο έντονο σήμερα. Η συζήτηση αναμένεται να μας οδηγήσει στο να κατανοήσουμε τι είναι δημοσιογραφία των πολιτών και να καταλάβουμε τι είναι αυτό που τη διαφοροποιεί από την επαγγελματική δημοσιογραφία.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου, Μαθητές Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Αντιμετωπίζουμε την παραπληροφόρηση
Για Μαθητές Δημοτικού
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Αντιμετωπίζουμε την παραπληροφόρηση
Περιγραφή:
Μέσα από τη μελέτη και συζήτηση ειδήσεων οι μαθητές/τριες καλούνται να εντοπίσουν κριτήρια τα οποία είναι σημαντικά για την αξιολόγηση των ειδήσεων ως προς την αξιοπιστία τους και τα μηνύματα τα οποία μεταδίδουν.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες αναμένεται ότι μετά το μάθημα θα είναι σε θέση να:
- Θέτουν κριτήρια αξιολόγησης της αξιοπιστίας μιας είδησης.
- Διαχωρίζουν τις ψευδείς από τις αληθείς ειδήσεις.
- Εντοπίζουν στοιχεία της είδησης που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
- Αξιολογούν την αξιοπιστία της είδησης χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα κριτήρια.
- Να αντιλαμβάνονται την ανάγκη για έλεγχο και διασταύρωση των ειδήσεων που διακινούνται στο διαδίκτυο.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Νοέμβριος, Μάρτιος, Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Η διαφήμιση στη ζωή μας (Β΄- Γ΄ Δημοτικού)
Για Μαθητές Δημοτικού
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Η διαφήμιση στη ζωή μας (Β΄- Γ΄ Δημοτικού)
Περιγραφή:
Το μάθημα αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά σχετικά με τις λειτουργίες των Μέσων Ενημέρωσης και του περιεχομένου που παρουσιάζεται σε αυτά, μέσα από τη μελέτη και συζήτηση διαφημίσεων. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αναμένεται ότι μετά το μάθημα θα είναι σε θέση να:
- Αναφέρουν πού συναντούν διαφημίσεις στην καθημερινή ζωή τους.
- Αναφέρουν τον σκοπό συγκεκριμένων διαφημίσεων.
- Εντοπίζουν το προϊόν της διαφήμισης.
- Εντοπίζουν την ομάδα πληθυσμού στην οποία απευθύνονται οι διαφημίσεις.
- Χρησιμοποιούν το κατάλληλο λεξιλόγιο που αφορά στη διαφήμιση (Μ.Μ.Ε., προϊόν, ομάδα πληθυσμού, καταναλωτής, μήνυμα).
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Ιανουάριος, Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Οι ειδήσεις σήμερα : αξιόπιστες ή μυθεύματα; Κριτήρια αξιολόγησης των ειδήσεων
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Οι ειδήσεις σήμερα: αξιόπιστες ή μυθεύματα; Κριτήρια αξιολόγησης των ειδήσεων
Περιγραφή:
Μέσα από τη μελέτη και συζήτηση ειδήσεων oι μαθητές/τριες καλούνται να εντοπίσουν κριτήρια τα οποία είναι σημαντικά για την αξιολόγηση των ειδήσεων ως προς την αξιοπιστία τους και τα μηνύματα τα οποία μεταδίδουν. Γίνεται αναφορά τόσο στα αντικειμενικά κριτήρια όσο και στα υποκειμενικά κριτήρια αξιολόγησης της είδησης ωστόσο, η έμφαση δίνεται στην ανάλυση των αντικειμενικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα στα ερωτήματα που τίθενται για να αξιολογηθεί μια είδηση και σχετίζονται με το συντάκτη της είδησης και το μέσο μετάδοσής της (πηγή), αλλά και με το περιεχόμενο της είδησης.
Η όλη συζήτηση δομείται στη βάση ειδήσεων από διάφορες πηγές που θα δοθούν στους/στιςμαθητές/τριες και μέσα από την ανάγνωση και τον σχολιασμό εξάγονται τα βασικά κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των ειδήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό δίνεται η ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να εκφράσουν την άποψή τους και να διερωτηθούν πως αξιολογούν τις ειδήσεις. Ποια κριτήρια χρησιμοποιούν για να αποφασίσουν αν η είδηση είναι ή φαίνεται μόνο αξιόπιστη. (ζητούμε από τους/τις μαθητές/τριες να σκεφτούν και να καταγράψουν ποια κριτήρια χρησιμοποιούν για να αξιολογήσουν την είδηση).
Ακολούθως γίνεται αναφορά και προβάλλεται το διαδικτυακό παιχνίδι Bad News Game.
ΑκροατήριοΜαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου/Τεχνικής Σχολής,
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος, Νοέμβριος, Μάρτιος, Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Η διαμόρφωση της ταυτότητας στα κοινωνικά δίκτυα
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου /Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Η διαμόρφωση της ταυτότητας στα κοινωνικά δίκτυα
Περιγραφή:
Σε αυτό το εργαστήριο συζητούμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η συμμετοχή μας σε αυτά, ειδικότερα με τη δημιουργία προφίλ σε διάφορες εφαρμογές και τη συνεχή ενημέρωσή τους, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ταυτότητάς μας στα κοινωνικά δίκτυα και στο ψηφιακό περιβάλλον. Αναλύουμε επίσης τα σημεία στα οποία συγκλίνουν ή / και αποκλίνουν η ψηφιακή ταυτότητα και η ταυτότητα στην πραγματικότητα εκτός του ψηφιακού περιβάλλοντος. Η συζήτηση γίνεται με αφορμή την προβολή ενός σύντομου φιλμ (A social life της Kerith Lemon, διάρκειας 8 λεπτών).
Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου αναμένεται ότι οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Συζητούν γύρω από τη διαμόρφωση ταυτότητας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
- Κατανοούν πώς η σχέση μας με τα Μέσα και ειδικότερα τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης διαμορφώνει την ταυτότητά μας.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου/Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Δεκέμβριος, Απρίλιος
Ώρες υλοποίησης: μεσημέρι (10:30-13:00)
Απάτες και ηλεκτρονικό "ψάρεμα"
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Απάτες και ηλεκτρονικό "ψάρεμα"
Περιγραφή:
Πρακτική ενημέρωση σχετικά με τα scams και phishing προκειμένου να μπορούν οι συμμετέχοντες να αναγνωρίζουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Ψηφιακά παιχνίδια
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Ψηφιακά παιχνίδια
Περιγραφή:
Ζητήματα που απορρέουν από την υπερβολική χρήση των διαδικτυακών παιχνιδιών αποτελούν τον στόχο του εργαστηρίου. Οι συμμετέχοντες αναμένεται να συζητήσουν τον αντίκτυπο των παιχνιδιών στη διάθεσή τους, τη διάκριση μεταξύ πραγματικού και ψηφιακού κόσμου, την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διαδικτυακή περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Ηθική στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Για Μαθητές Λυκείου / Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικούς
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Ηθική στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Περιγραφή:
Ηθικά ζητήματα που απορρέουν από την χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση και στην καθημερινότητα των μαθητών αποτελούν βασικό στόχο του συγκεκριμένου εργαστηρίου.
Ακροατήριο: Μαθητές Λυκείου/ Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Συναίνεση στις διαπροσωπικές σχέσεις εντός και εκτός διαδικτύου
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου / Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Συναίνεση στις διαπροσωπικές σχέσεις, εντός και εκτός διαδικτύου
Περιγραφή:
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για το φαινόμενο της μη συναινετικής χρήσης προσωπικών εικόνων ερωτικού ή/και σεξουαλικού περιεχομένου επιτρέποντάς τους να κατανοήσουν το νομικό πλαίσιο γύρω από το συγκεκριμένο φαινόμενο όπως επίσης και τον αντίκτυπο στα θύματα.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου, Μαθητές Τεχνικής Σχολής
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Ασφάλεια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Ασφάλεια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Περιγραφή:
Μέσω του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια των χρηστών στα ΜΚΔ αποκτώντας γνώση για τις προκλήσεις που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν κατά την αξιοποίηση των πλατφόρμων.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Θυματοποίηση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Για Μαθητές Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Θυματοποίηση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να αντιληφθούν οι συμμετέχοντες τί είναι το sexting και τους λόγους για τους οποίους ολοένα και περισσότεροι νέοι εμπλέκονται σε περιστατικά sexting. Ταυτόχρονα, ζητήματα που αφορούν στον αντίκτυπο του sexting καλύπτονται μέσω του εργαστηρίου. Τέλος, οι συμμετέχοντες αναμένεται να αναπτύξουν τα δικά τους κόμικς γύρω από το sexting ως μία εναλλακτική μέθοδος μάθησης.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο
Για Μαθητές Δημοτικού / Γυμνασίου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Μέσω του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για ζητήματα ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο με έμφαση στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ακροατήριο: Μαθητές Δημοτικού, Μαθητές Γυμνασίου
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00)
Κακοποίηση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Για Μαθητές Γυμνασίου / Λυκείου / Τεχνικής Σχολής
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: RISC RESEARCH & INNOVATION CENTER FOR SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES
Θέμα σεμιναρίου: Κακοποίηση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Μέσω του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για το νομικό πλαίσιο γύρω από την παραγωγή, διανομή, κατοχή, μεταξύ άλλων, υλικού σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων ενώ πραγματικά περιστατικά εξετάζονται για να γίνει κατανοητή η προσέγγιση που ακολουθούν οι δράστες στο διαδίκτυο προκειμένου να προσεγγίσουν παιδιά.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου, Μαθητές Τεχνικής Σχολής, Γονείς
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος, 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα