- Αρχική
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία
- Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2020-2021
Εκπαιδεύσεις στα σχολεία 2020-2021
Κατά τη σχολική χρονιά 2020 – 2021, παρά τις ιδιάζουσες συνθήκες, εξαιτίας της πανδημίας, προσφέρθηκαν από συνεργάτες του Έργου, διαλέξεις, σεμινάρια και εργαστήρια σε μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Οι φορείς που προσέφεραν στις σχετικές δράσεις ήταν:
- Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
- Η Αρχή Ψηφιακής Ασφάλειας (Α.Ψ.Α.)
- Η Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (CYTA)
- Το Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης και Τεχνολογίας Κύπρου (CNTI)
- Η Παγκύπρια Σχολή Γονέων
- Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕ.ΠΑ.Κ.)
Ειδικότερα, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, πραγματοποιήθηκαν 44 δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν 3159 μαθητές/μαθήτριες, 254 εκπαιδευτικοί και 111 γονείς. Στις δράσεις αυτές, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν σε θέματα, αναφορικά με τις δυνατότητες και τους κινδύνους του Διαδικτύου (π.χ., διαδικτυακός εκφοβισμός, πολύωρη ενασχόληση με τις ψηφιακές τεχνολογίες, διαδικτυακή παραπλάνηση), συμβάλλοντας, έτσι, στην ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, σε σχέση με την υπεύθυνη, δημιουργική και ασφαλή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και του Διαδικτύου.
Σεμινάρια και εργαστήρια που προσφέρονται για τη σχολική χρονιά 2020-2021
Οι κίνδυνοι στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τρόποι αντιμετώπισής τους, παρουσίαση πιλοτικού εργαλείου γονικής συμβουλής CFAS
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΤΕΠΑΚ
Θέμα σεμιναρίου: Οι κίνδυνοι στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τρόποι αντιμετώπισής τους, παρουσίαση πιλοτικού εργαλείου γονικής συμβουλής CFAS
Περιγραφή:
Η ερευνητική ομάδα του εργαστήριου NetSySci του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου διεξάγει ένα σεμινάριο με θέμα «Ανήλικοι Χρήστες & Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης: Κίνδυνοι, Τρόποι Αντιμετώπισης και Εργαλεία Γονικού Ελέγχου».
Το σεμινάριο αποτελείται από δύο φάσεις. Αρχικά θα γίνει μια παρουσίαση/συζήτηση των διάφορων κινδύνων στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, τους οποίους ένας ανήλικος μπορεί να συναντήσει και των διάφορων τρόπων αντιμετώπισης με απλές λύσεις ή με την χρήση εργαλείων γονικού ελέγχου. Η πρώτη φάση του σεμιναρίου θα κλείσει με την παρουσίαση των λειτουργιών του πιλοτικού εργαλείου γονικής συμβουλής “Cybersafety Family Advice Suite” (CFAS).
Η πλατφόρμα «CFAS» επικεντρώνεται στην διατήρηση της ασφάλειας του ανήλικου κατά τις διάφορες δραστηριότητες του στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Η κύρια ιδέα της πλατφόρμας είναι η διατήρηση της ιδιωτικότητας του παιδιού και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ανήλικου και κηδεμόνα.Τα εργαλεία που παρέχονται από την πλατφόρμα μπορούν να εντοπίσουν περιστατικά εκφοβισμού στον κυβερνοχώρο, σεξουαλικής παρενόχλησης, δημοσίευσης ευαίσθητης πληροφορίας ή φωτογραφικού υλικού κ.α. χρησιμοποιώντας τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας.
Κατά την δεύτερη φάση του σεμιναρίου οι μαθητές ή και οι δάσκαλοι/καθηγητές θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με την πλατφόρμα CFAS εκτελώντας μια σειρά από σενάρια και έπειτα θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση του εργαλείου.
CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
Θέμα σεμιναρίου: "CYberSafety: Ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα Παιδιά στην Κύπρο"
Περιγραφή:
Η έκθεση των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία σε ψηφιακές τεχνολογίες και περιβάλλοντα προσφέρει ευκαιρίες και προοπτικές για τη μάθηση και την εκπαίδευση, αλλά κρύβει και σημαντικές προκλήσεις. Τα παιδιά και οι νέοι/ες δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι/ες και μπορεί να εκτεθούν σε μια σειρά από κινδύνους και απειλές (π.χ., παράνομη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, εθισμό, ρατσισμό, εκφοβισμό).
Οι παρουσιάσεις είναι στοχευμένες για γονείς, παρέχοντας σε αυτούς πρακτικές συμβουλές για την ασφάλεια των παιδιών τους, αλλά και απαραίτητες γνώσεις σε θέματα διαδικτυακών τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων γίνεται αναφορά σε πηγές, εργαλεία και υπηρεσίες για το θέμα.
Ακροατήριο: Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 80 λεπτά / 2 διδακτικές περίοδοι
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Ιούνιος
Ώρες υλοποίησης: απόγευμα
Ιδιωτικότητα δεδομένων και προστασία
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Ιδιωτικότητα δεδομένων και προστασία
Περιγραφή:
Το σεμινάριο θα εξηγήσει την προστασία ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο και στις κινητές εφαρμογές και θα παρουσιάσει δεδομένα, στα οποία ενδέχεται να έχουν πρόσβαση οι εφαρμογές ή οι ιστοσελίδες. Ακολούθως θα αναφέρει δύο εργαλεία προστασίας ιδιωτικότητας: privacy analyzer (https://privacyanalyzer.cs.ucy.ac.cy/) και PrivacySaferII (http://privacysafer.cs.ucy.ac.cy/).
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Σεπτέμβριος- Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Περιγραφή: Τα εργαστήρια έχουν ως στόχο, μέσα από βιωματικές δράσεις και πρακτικές, οι μαθητές/μαθήτριες να εκπαιδευτούν σε θέματα σχετικά με τις δυνατότητες και τους κινδύνους του Διαδικτύου (π.χ. Διαδικτυακός Εκφοβισμός, Πολύωρη ενασχόληση με τις Ψηφιακές Τεχνολογίες, Παραπλάνηση), προάγοντας, έτσι, ασφαλή διαδικτυακή κουλτούρα και ενδυναμώνοντας δημιουργικούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα γίνεται αναφορά σε πηγές, εργαλεία και υπηρεσίες για την ασφαλή αξιοποίηση του Διαδικτύου.
Eργαστήρια κινηματογράφησης για μαθητές σχετικά με τον διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Eργαστήρια κινηματογράφησης για μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τον διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Σκοπός: Εκπαίδευση μαθητών για τη δημιουργία σύντομου βίντεο με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικότερα για το στάδιο που αφορά στην κινηματογράφηση.
Στόχοι συνάντηση:
- Ενημέρωση των μαθητών για το μήνυμα που διαπραγματεύεται ο διαγωνισμός «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο».
- Εξοικείωση με τους όρους και την ονοματολογία της κινηματογραφικής τέχνης και παραγωγής.
- Παρουσίαση της διαδικασίας για τη δημιουργία μιας ταινίας.
- Παρουσίαση κάποιων αρχών που ακολουθούνται στη βιντεογράφηση (πλάνα, λήψη, φωτισμός, ήχος).
Εργαστήρια Μοντάζ για μαθητές σχετικά με διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Θέμα σεμιναρίου: Εργαστήρια Μοντάζ για μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τον διαγωνισμό παραγωγής σύντομου βίντεο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Σκοπός: Εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών για τη δημιουργία σύντομου βίντεο με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικότερα για το στάδιο που αφορά στο μοντάζ.
Ασφαλής Χρήση των Δημόσιων Δικτύων WiFi
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Σύγκριση αυθεντικών ιστοσελίδων/ηλεκτρονικών μηνυμάτων με παραπλανητικά/κακόβουλα και πως να γίνεται η αναγνώρισή τους
Περιγραφή:
Στόχος της σχετικής διάλεξης, η οποία θα διεξάγεται διαδικτυακά είναι η επεξήγηση και εκπαίδευση στους/στις μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τις διαφορές ενός αυθεντικού ηλεκτρονικού μηνύματος με ένα ύποπτο ή κακόβουλο. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση προκαθορισμένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, να αναγνωρίσουν τις διάφορές που παρατηρούνται σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και να εντοπίσουν σε πραγματικό χρόνο τις διαφορές και τις μεθόδους εξαπάτησης.
Σημειώνεται, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση προσωπικών συσκευών ή προσωπικών δεδομένων.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Ασφαλής Χρήση των Δημόσιων Δικτύων WiFi
Περιγραφή:
Διάλεξη: Στόχος είναι οι μαθητές και μαθήτριες να ενημερωθούν και να κατανοήσουν τη λειτουργία και τη χρήση των δημόσιων δικτύων WiFi, τους κινδύνους που μπορεί να εγκυμονεί η χρήση τους (π.χ. υποκλοπή προσωπικών δεδομένων, σε IOTs and web/ mobile apps) καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν.
Κίνδυνοι από τη χρήση των Δημόσιων Δικτύων WiFi
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Κίνδυνοι από τη χρήση των Δημόσιων Δικτύων WiFi
Περιγραφή:
Εργαστήριο: Στόχος είναι η παρουσίαση στα παιδιά, για το πώς και ποιες πληροφορίες μπορούν να εντοπιστούν και υποκλαπούν, όταν είμαστε συνδεδεμένοι σε δημόσια/άγνωστα δίκτυα. Οι μαθητές και μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία, χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα της Αρχής, να συνδεθούν σε προκαθορισμένο δρομολογητή (Router), ο οποίος θα διαχειρίζεται από το προσωπικό της υπηρεσίας και να παρατηρήσουν, σε πραγματικό χρόνο, τους κινδύνους από τη χρήση των δημόσιων δικτύων WiFi.
Κακόβουλα λογισμικά και πρακτικές για την αποφυγή τους
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Κακόβουλα λογισμικά και πρακτικές για την αποφυγή τους
Περιγραφή:
Διάλεξη/Εργαστήριο: Στόχος είναι η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών για τα κακόβουλα λογισμικά, όπου θα έχουν την ευκαιρία, μέσω πρακτικών παραδειγμάτων και παιχνιδιών, να ενημερωθούν για τους κινδύνους και τις μεθόδους εξάπλωσης των κακόβουλων λογισμικών και για το πώς θα μπορούσαν να προστατευτούν από αυτά.
Κακόβουλο λογισμικό υποκλοπής δεδομένων – KEYLOGGER
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Σύγκριση αυθεντικών ιστοσελίδων/ηλεκτρονικών μηνυμάτων με παραπλανητικά/κακόβουλα και πως να γίνεται η αναγνώρισή τους
Περιγραφή:
Στόχος της σχετικής διάλεξης, η οποία θα διεξάγεται διαδικτυακά είναι η επεξήγηση και εκπαίδευση στους/στις μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τις διαφορές ενός αυθεντικού ηλεκτρονικού μηνύματος με ένα ύποπτο ή κακόβουλο. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση προκαθορισμένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, να αναγνωρίσουν τις διάφορές που παρατηρούνται σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και να εντοπίσουν σε πραγματικό χρόνο τις διαφορές και τις μεθόδους εξαπάτησης.
Σημειώνεται, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση προσωπικών συσκευών ή προσωπικών δεδομένων.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Κακόβουλο λογισμικό υποκλοπής δεδομένων – KEYLOGGER
Περιγραφή:
Διάλεξη/Εργαστήριο: Στόχος είναι η ενημέρωση των παιδιών για το κακόβουλο λογισμικό υποκλοπής δεδομένων - KEYLOGGER καθώς και η παρουσίαση του, πώς δηλαδή ένας χρήστης μπορεί να παρακολουθείται μέσω ενός κακόβουλου αρχείου Keylogger. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, να χρησιμοποιήσουν κινητά τηλέφωνα της Αρχής, και στη συνέχεια να παρατηρήσουν, σε πραγματικό χρόνο, πόσο εύκολο είναι να καταγραφούν και να υποκλαπούν οι σχετικές ενέργειες τους στα κινητά.
Ασφάλεια λογισμικών και αναβαθμίσεις
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Ασφάλεια λογισμικών και αναβαθμίσεις
Περιγραφή:
Διάλεξη/Εργαστήριο: Στόχος είναι η ενημέρωση στους/στις μαθητές/μαθήτριες γενικά για την Ασφάλεια των λογισμικών. Οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία, μέσω πρακτικών παραδειγμάτων και quiz, να ενημερωθούν και να κατανοήσουν το σκοπό και τη σημασία των αναβαθμίσεων στα λογισμικά.
Κίνδυνοι εγκατάστασης λογισμικών APKs (Third Party Applications)
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Κίνδυνοι εγκατάστασης λογισμικών APKs (Third Party Applications)
Περιγραφή:
Διάλεξη/Εργαστήριο: Στόχος η παρουσίαση στους/στις μαθητές/μαθήτριες των κινδύνων από την εγκατάσταση σε κινητά τηλέφωνα (Android/iOs), μη-ελεγχόμενων προγραμμάτων, τύπου .APK, και της ασφάλειας που προσφέρεται από την εγκατάσταση προγραμμάτων μέσω ελεγχόμενων πλατφόρμων, όπως είναι το Play store και το App store.
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, και η διαφορά μεταξύ των πρωτοκόλλων HTTP vs HTTPs
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Σύγκριση αυθεντικών ιστοσελίδων/ηλεκτρονικών μηνυμάτων με παραπλανητικά/κακόβουλα και πως να γίνεται η αναγνώρισή τους
Περιγραφή:
Στόχος της σχετικής διάλεξης, η οποία θα διεξάγεται διαδικτυακά είναι η επεξήγηση και εκπαίδευση στους/στις μαθητές/μαθήτριες σχετικά με τις διαφορές ενός αυθεντικού ηλεκτρονικού μηνύματος με ένα ύποπτο ή κακόβουλο. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση προκαθορισμένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, να αναγνωρίσουν τις διάφορές που παρατηρούνται σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και να εντοπίσουν σε πραγματικό χρόνο τις διαφορές και τις μεθόδους εξαπάτησης.
Σημειώνεται, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση προσωπικών συσκευών ή προσωπικών δεδομένων.
Ακροατήριο: Μαθητές Γυμνασίου, Μαθητές Λυκείου /Τεχνικής Σχολής, Γονείς, Εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: 40 λεπτά / 1 διδακτική περίοδος
Περίοδος προσφοράς: Οκτώβριος - Μάρτιος
Ώρες υλοποίησης: πρωί (07:30-10:00), μεσημέρι (10:30-13:00), απόγευμα
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, και η διαφορά μεταξύ των πρωτοκόλλων HTTP vs HTTPs
Περιγραφή:
Διάλεξη/Εργαστήριο: Στόχος η επεξήγηση στους/στις μαθητές/μαθήτριες της διαφοράς μεταξύ των πρωτόκολλων επικοινωνιών HTTP και HTTPS στο διαδίκτυο. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση προκαθορισμένων εργαλείων, να παρατηρήσουν την ανάλυση πακέτων HTTP και HTTPS, και να εντοπίσουν, σε πραγματικό χρόνο, τις διαφορές στο θέμα ασφάλειας. Σημειώνεται, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση προσωπικών συσκευών.
Βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: ΑΡΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Θέμα σεμιναρίου: Βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου
Περιγραφή:
Διαδυκτυακή Διάλεξη: Στόχος η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές για ασφαλέστερη πλοήγηση στο Διαδίκτυο, εστιάζοντας στα ακόλουθα θέματα:
α. Κίνδυνοι από σύνδεση σε άγνωστα ασύρματα δίκτυα Wifi
β. Βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή περιήγηση και αναγνώριση κινδύνων στο διαδίκτυο.
γ. Ύποπτες/Ψευδείς ιστοσελίδες και πρακτικές αναγνώρισης τους
Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Διαδίκτυο, ένα εργαλείο για όλους
Περιγραφή:
Είναι μια διαδραστική διάλεξη, μέσω power point, με video και άλλο υλικό, η οποία βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν, με τη χρήση του Διαδικτύου και τους καθοδηγά πώς να κρατήσουν μια υπεύθυνη στάση και να προστατεύσουν τους εαυτούς τους.
Online-Gaming, Social media, Τρόποι προστασίας
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Online-Gaming-Social media - Τρόποι προστασίας
Περιγραφή:
Συμβουλές για ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων / online gaming και ανάδειξη των διαφόρων κινδύνων που ελλοχεύουν από τη χρήση τους και πως οι έφηβοι μπορούν να υιοθετήσουν μια υπεύθυνη στάση.
Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYTA
Θέμα σεμιναρίου: Το Διαδίκτυο στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας
Περιγραφή:
Είναι μια παρουσίαση προσαρμοσμένη για γονείς. Παρουσιάζονται όλοι οι κίνδυνοι, που μπορεί κάποιος/α να συναντήσει κατά τη χρήση του διαδικτύου και δίνονται χρήσιμες συμβουλές, βοηθώντας τους γονείς να κρατήσουν μια σωστή και υπεύθυνη στάση και στο πώς να διαχειριστούν διάφορες καταστάσεις / συμπεριφορές ή και περιστατικά, που αφορούν την υπερβολική ή την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου.
Διαδικτυακά παιχνίδια
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYPRUS NEUROSCIENCE & TECHNOLOGY INSTITUTE - CNTI
Θέμα σεμιναρίου: Διαδικτυακά παιχνίδια
Περιγραφή:
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να αναπτυχθεί μία ειλικρινής συζήτηση με τους/τις μαθητές/μαθήτριες, με σκοπό να διαφανεί ο ρόλος των διαδικτυακών παιχνιδιών στη ζωή μας, κατά τρόπο ώστε να αναχθούν οι μαθητές/μαθήτριες σε μία λίστα από κανόνες που θα πρέπει να διέπουν την ενασχόλησή τους με τα παιχνίδια αυτά. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, οι μαθητές/μαθήτριες αναπτύσσουν, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν τον χρόνο που αφιερώνουν στα παιχνίδια, τη διάκριση φυσικού και ψηφιακού κόσμου, την σπατάλη χρημάτων για τα παιχνίδια αυτά, τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις από την ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια.
Σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Στοιχεία Σεμιναρίου
Συντονιστής: CYPRUS NEUROSCIENCE & TECHNOLOGY INSTITUTE - CNTI
Θέμα σεμιναρίου: Σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Περιγραφή:
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να παρουσιαστεί η νομοθεσία που αφορά το συγκεκριμένο αδίκημα, να ενημερωθούν οι μαθητές/μαθήτριες για τις τακτικές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται από τους δράστες, προκειμένου να προσεγγίσουν διαδικτυακά τα παιδιά, να ενημερωθούν για τους μηχανισμούς καταγγελιών τέτοιων περιστατικών και, τέλος, να αναχθούν οι μαθητές/μαθήτριες σε καλές πρακτικές, που θα πρέπει να διέπουν τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.