Υλικό

Αποβολή για γκρουπ στο Facebook

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=130889

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαθήτρια αναγκάζεται να αλλάξει σχολείο λόγω γκρουπ που έφτιαξε στον δημοφιλή ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook! Πρόκειται για μια 14χρονη μαθήτρια της Β’ τάξης του Γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων. 

Η ανήλικη φέρεται ότι έφτιαξε στο Facebook για πλάκα ένα γκρουπ με θέμα «Ναι, κι εγώ μισώ τη…» (διευθύντρια της Χρυσοπηγής), στο οποίο έγιναν μέλη περισσότερα από εκατό παιδιά. Το γκρουπ, στο οποίο αναφέρεται ότι η διευθύντρια δίνει συνέχεια αποβολές, εντόπισε μια μητέρα η οποία και την ενημέρωσε. Ακολούθησε προχθές Τρίτη η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και οι καθηγητές αποφάσισαν το παιδί «να αλλάξει σχολικό περιβάλλον». Τούτο σημαίνει ότι η κοπέλα αποβάλλεται οριστικά από το σχολείο. 

Το γεγονός αυτό όμως προκάλεσε την αντίδραση των συμμαθητών της 14χρονης που έφτιαξαν γκρουπ στο Facebook με θέμα: «Θέλουμε τη συμμαθήτριά μας πίσω στη Χρυσοπηγή». Περιγράφοντας το γκρουπ τους γράφουν: «Μια ομάδα για όλους εμάς που πιστεύουμε ότι η θέση της είναι στη Χρυσοπηγή και θεωρούμε απίστευτα άδικο τον λόγο που την απέβαλαν!». Σύμφωνα με πληροφορίες, η μαθήτρια ζήτησε συγγνώμη από τη διευθύντρια. Ωστόσο, η απόφαση του συμβουλίου του σχολείου ήταν «αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος». 

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων, Νίκος Βεστάκης, μας είπε ότι «σύμφωνα με τον νόμο δεν μπορεί κανείς να αλλάξει την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελέσουμε την απόφαση». Ωστόσο, ο κ. Βεστάκης κράτησε σαφείς αποστάσεις από την απόφαση του συλλόγου και επισήμανε ότι «πρέπει από εδώ και πέρα να είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί όταν παίρνουμε αποφάσεις για τέτοια θέματα». 

Χθες το μεσημέρι βρέθηκε το νέο σχολείο της κοπέλας. 

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων, Βασίλης Παπαστάμος, δήλωσε: «Αν και η ΕΛΜΕ δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ποινολογίου μαθητών, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει το πόσο μεγάλο έλλειμμα και κενό υπάρχει στους εκπαιδευτικούς σε ό,τι αφορά τη γνώση περί του ψηφιακού κόσμου και της ψηφιακής κοινωνίας στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε, κατά την προσωπική μου γνώμη, να επιβληθεί και δεν θα δινόταν αν οι εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας και χρησιμοποιούσαν τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους. Θα γνώριζαν τι σημαίνει Facebook και έτσι δεν θα πανικοβάλλονταν με το παραμικρό».

Προτεινόμενη δραστηριότητα

  • Οι μαθητές κάνουν συζήτηση σε ομάδες υπέρ και κατά της αποβολής της μαθήτριας. 

Προτεινόμενες ερωτήσεις για συζήτηση: 

  • Τι πρόβλημα πιστεύετε προκάλεσε στη Διευθύντρια η δημιουργία του γκρουπ στο Facebook;
  • Τι πρόβλημα προκάλεσε στη μαθήτρια η δημιουργία του γκρουπ στο Facebook;
  • Ποια θα ήταν η διαφορά, αν, αντί για γκρουπ στο Facebook, η μαθήτρια σχολίαζε αρνητικά τη Διευθύντρια στην αυλή του σχολείου με τους συμμαθητές της; Θα είχε τις ίδιες συνέπειες; 
  • Θα άλλαζε κάτι, αν το γκρουπ δεν ήταν ανοικτό και ήταν σε κλειστή ομάδα μαθητών; (Μπορείτε να διαβάσετε και την είδηση: Αποβολή μαθητή για προσβλητικά σχόλια κατά του καθηγητή του στο Facebook http://www.lawnet.gr/news/apoboli-ma8iti-gia-prosblitika-sxolia-kata-tou-ka8igiti-tou-sto-facebook-24741.html)
  • Θεωρείτε ότι έχουν το δικαίωμα οι μαθητές να εκφράζουν την γνώμη τους για το σχολείο, όποια και αν είναι αυτή, μέσω κοινωνικών δικτύων; 
  • Υπάρχει ευθύνη των χρηστών των κοινωνικών δικτύων για τα σχόλια που αναρτούν στο προφίλ τους; 
  • Συγκρίνετε με την είδηση: Επίθεση δασκάλων μέσω Facebook (Πηγή: http://www.sigmalive.com/simerini/world/epikairotita/370473)
  • Πιστεύετε ότι  οι καθηγητές αντέδρασαν υπερβολικά ή ότι λειτούργησαν σωστά και η μαθήτρια  έπρεπε να έχει συνέπειες για τις πράξεις της; 
  • Το σχολείο διευκρίνισε ότι η μαθήτρια κινδύνευε να μείνει από απουσίες, αν έπαιρνε ολιγοήμερη αποβολή, και γι’  αυτό οι καθηγητές αποφάσισαν την αλλαγή σχολείου. Αυτό οδήγησε τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Χανίων να αναιρέσει και να απολογηθεί για τις δηλώσεις του. – Πώς επηρεάζει η απουσία αυτών των πληροφοριών την άποψή σας;
  • Πώς θα χειριζόσασταν εσείς την κατάσταση, αν ήσασταν η Διεύθυνση του σχολείου; 
  • Μπορούμε να προλάβουμε τέτοια φαινόμενα;